کد خبر: ۷۳۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ 10 April 2019

کارلوس کی روش در جریان برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ در دیدار با دبیرکل فیفا در رختکن ایران، به شدت از تحریم‌های سیاسی آمریکا و دخالت آن در فوتبال انتقاد کرده بود اما تاامروز خبری از این حمله تند مرد پرتغالی منتشر نشد.

به گزارش تابناک ورزشی، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کارلوس کی روش در ایران، حضور دو دوره متوالی در جام جهانی و کسب بیشترین امتیاز با تیم ملی بود. جدا از مسائل فنی مربیگری او برای تیم ایران که حائز ارزش‌ها و دستاوردهای مهم و البته توأم با نقدهایی نیز بود اما یکی از ویژگی‌های بارز کی روش که کسی نمی‌تواند منکر آن شود، رفتار متعصبانه و پرجوش و خروش او در حمایت از تیم ملی ما بود. او چه کنار زمین و چه بیرون از آن و حتی در مصاحبه‌هایش با رسانه‌های خارجی این غیرت را به وضوح نشان می‌داد و بعضاً اتفاقات جالبی را رقم می‌زد.

یکی از همین اتفاقات که تاکنون گفته هم نشده مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. تیم ایران در نخستین بازی اش در جام جهانی ۲۰۱۸ برابر مراکش به پیروزی دست یافت و موجب خوشحالی همه مردم ایران شد. بعد از این برد اتفاق جالبی در رختکن تیم ملی رقم خورده که موجب تعجب ایرانی هم شده که کی روش در متن اصلی این اتفاق است.

حمله کی‌روش به تحریم ایران درحضور دبیرکل فیفا

در پی پیروز تیم ملی مقابل مراکش، فاطما سامورا - دبیرکل آفریقایی فیفا برای تبریک گفتن به تیم ملی ایران راهی رختکن تیم ملی می‌شود. پیش از حضورش سامورا در رختکن، به کی‌روش اطلاع می‌دهند که سامورا قصد حضور در رختکن را دارد و کی روش هم به جای خوشحالی از این اتفاق، بیشترین استفاده را از این موضوع برای گفتن انتقاداتش علیه سیاست‌های این نهاد فوتبالی در حمایت از ایران، می‌برد.

پیش از شروع جام جهانی، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا، بازیکنان ایرانی نمی‌توانند از کفش‌های ورزشی شرکت آمریکایی نایکی در جام جهانی استفاده کنند که این موضوع مصداق بارز دخالت سیاست در فوتبال بود. کی‌روش هم از مدت‌ها پیش از این موضوع ناراحت بود. به خاطر همین موضوع او به مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و پژمان منتظری گفت که صریحاً انتقاد خودشان از این تصمیم نایکی و عدم دخالت فیفا در این موضوع را به دبیرکل فیفا بگویند.

در نهایت فاطما سامورا در رختکن تیم ملی حاضر شد ولی بازیکنان با وجود درخواست کی‌روش اما ظاهراً نتوانستند با صراحت از فیفا به خاطر عدم رسیدگی و جلوگیری از دخالت سیاست در فوتبال انتقاد کنند؛ تا آنجا که کی روش خود شخصاً پا پیش می‌گذارد و از خجالت فیفا و دبیرکلش در می‌آید!

سرمربی سابق تیم ملی با عصبانیت خطاب به فاطما سامورا گفت: " فیفا نه تنها جلوی دخالت سیاست در فوتبال را نگرفته بلکه در برابر آن سکوت می‌کند و هیچ اقدامی انجام نداده است." او همچنین به سامورا تاکید کرده که این اقدام نایکی یک اقدام بر اساس مسائل سیاسی است که ارتباطی به ورزش ندارد.

اما بعد از واکنش شدید کی‌روش به سامورا در رختکن تیم ملی، دبیرکل فیفا هم بدون بیان کلمه دیگری و تبریک مجدد به تیم ملی، از رختکن خارج می‌شود و هیچ صحبتی هم در واکنش به انتقادات کی روش نمی‌کند.

کارلوس کی روش قبلاً هم در مصاحبه‌ای پیرامون تحریم‌هایی که علیه ایران است و مسئله عدم دسترسی ملی پوشان به کالاهای ورزشی برخی برندها از جمله نایکی، گفته بود: همه متوجه این موضوع هستند و آن را می‌دانند؛ خیلی درست نیست بنده بخواهم این موضوعات را تفسیر کنم؛ ما در هفت، هشت سال گذشته نگذاشتیم هیچ مسئله یا مشکل بهانه جویانه ای در کارمان باشد و بخواهد ما را توجیه کند. ما باید مبارزه و بازی کنیم و به همه نشان دهیم که این بازیکنان مثل تمام بازیکنان جهان عاشق پیروزی هستند؛ رقابت و بازی می‌کنند؛ ممکن است این تحریم‌ها یک یا ۱۰ سال و شاید ۱۰۰ سال طول بکشد ولی تحریم‌ها همیشه برنده نخواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار