معاون وزیر آموزش و پرورش در مشهد:
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: مطلوب در نظر اسلام ، آن سردار عرصه دیپلماسی است که در اوج عزت زمانی که به شب قدر می رسد مذاکرات را تعطیل کرده و قرآن به سر می گذارد.
کد خبر: ۷۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶ 08 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی ،حمیدرضا کفاش در مراسم افتتاحیه سی و سومین مسابقات قرآن، عترت و نماز پسران دانش آموز برگزیده سراسر کشور در اردوگاه ثامن الحجج(ع) مشهد اظهار کرد: قرآن یک مسئله سیاسی نیست و به هیچ حزب وارگانی تعلق ندارد.
وی خطاب به دانش آموزان قرآنی گفت: شما نسل دانش آموزانی هستید که 36 هزار نفر از آن‌ها در زمان جنگ برای دفاع از کشور جلوی توپ و تانک رفتند و نگذاشتند عزت قرآن آسیب ببیند.
معاون وزیر آموزش و پرورش کل کشور با بیان اینکه اولین دوره مسابقات در بخش مفاهیم در شیراز با موفقیت به پایان رسید تاکید داشت: برگزاری بخش آوایی سی و سومین مسابقات قرآن دانش آموزی کشور در مشهد مقدس یک افتخار است که نصیب دانش آموزان شده است.
کفاش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش افتخار دارد تا هر امکاناتی که در دست دارد را در اختیار شما جوانان قرآنی قرار دهد.
وی با اشاره به بیانات رهبری در رابطه با اهمیت آموزش و پرورش بیان داشت: تمامی قعالیت های ما بر اساس و محور سخنان رهبری است.
معاون وزیر آموزش و پرورش کل کشور خاطرنشان کرد: رهبر معظم به این دلیل بر لحن قرائت قرآن تاکید دارند که این لحن است که میتواند بر دل ها اثر کند و زمینه انس گیری انسان با قرآن را فراهم سازد.
کفاش افزود: ایجاد انس با قران و توسعه اخلاق قرانی در راس تمامی برنامه های آموزش و پرورش است.
وی با تاکید بر اهمیت تلاوت قرآن کریم گفت: صوت خوش و لحن زیبا و انجام آداب تلاوت مقدمه ای برای نفوذ مفاهیم قرآن د دل ها است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبری بر قراگیری حفظ قرآن در کشور به خصوص دانش آموزان یادآور شد : رهبر انقلاب اسلامی تاکید دارند تا زمینه حفظ قرآن در سنین پایه فراهم سود که آموزش و پرورش نیز راستای فعالیت های خود را در این زمینه قرار داده است.
کفاش وظیفه دانش اموزان حافظ را فراگیری این برکت دانست و تاکید داشت: حفظ قرآن یک برکت است که با دعوت دیگران به این امر تکامل می یابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش کل کشور تصریح کرد: حفظ قران یک کار انفرادی نیست و این ترویج ان است که ثواب را تبدیل به کمال می کند.
وی ادامه داد: حفظ قران یک کار گروهی است و تکثیر حافظان در مدارس باید در دستور کار دانش آموزان حافظ قرار بگیرد.
کفاش خاطرنشان کرد: در دولت تدبری و امید که بر پایه های قران بنا شده است شاهد هستیم که توجه خاصی به مسائل قرآنی به خصوص ترویج ان می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش کل کشور قرآن را به عنوان سرلوحه تمامی فعالیت ها در دولت عنوان کرد و گفت: شاخص دولت تدبیر و امید در بحث قرآن عمل به تمامی دستورات این کتاب آسمانی در جهان اسلام است.
معاون وزیر آموزش و پرورش کل کشور افزود: در نظر اسلام مطلوب آن سردارعرصه دیپلماسی است که در اوج عزت زمانی که به شب قدر می رسد مذاکرات را تعطیل کرده و قرآن به سر می گذارد و با تمسک به اهل بیت در مقابل قدرت های جهان می ایستد و سرانجام سربلند از میدان مذاکرات خارج می شود.
وی عنوان کرد: قرائت صحیح، درک مفاهیم و حفظ قران از شاخص های لازم و علمی برای جامعه اسلامی است.

جامعه ما نیازمند مهندس و دکتر مداح و قاری است
کفاش با بیان اینکه جامعه ما تنها به مداح نیاز ندارد گفت: نیاز اصلی جامعه ما دکتران و مهندسانی مداحی است که کار و طبابت خود را با تمسک به خداوند و اهل بیت انجام می دهند.
وی تصریح کرد: در حوزه قران مسائل سیاسی مطرح نیست و انحصار به افراد و حزب های خاص ندارد زیرا ما عقده داریم که همگی نوکر قرآن هستیم و به این کار خود افتخار می کنیم.
کفاش استفاده از فضای مجازی را برای دانش آموزان قرانی الزامی دانست و گفت: این دانش آموزان هستند که باید با فعالیت های قرآنی در فضای مجازی اجازه جولان دادن افراد مرتبط با دشمن را ندهند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شما دانش آموزان قرآنی باید حضور فعالی در فضای مجازی داشته باشید، گفت: هر کدام از شما باید دارای یک وبلاگ بوده و آیات، روایات و تجربه‌های قرآنی خود را در آن قرار داده و نگذارید دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار