محمد انور بجارزهی فرماندار شهرستان طی مراسمی در محل فرمانداری از ساجدغلامزهی جوان فداکار که با به خطر انداختن جان خود در سیل رودخانه سرباز جان یکی از همنوعان خود رانجات داد، با اهدای لوح سپاس و هدیه از ایشان تجلیل بعمل آورد.
کد خبر: ۷۳۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ 16 April 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر محمد انور بجارزهی فرماندار شهرستان طی مراسمی در محل فرمانداری از ساجدغلامزهی جوان فداکار که با به خطر انداختن جان خود در سیل رودخانه سرباز جان یکی از همنوعان خود رانجات داد، با اهدای لوح سپاس و هدیه از ایشان تجلیل بعمل آورد.

بجارزهی فرماندار شهرستان در حاشیه این مراسم عنوان کردند: در محل دفتر خود منتظر ساجد غلامزهی بودم فکر میکردم جوانی قوی هیکل ودرشت اندام روبرو میشوم اما پس از ملاقات با ایشان با شخصی ریز اندام و چابک مواجه شدم که توانی و شهامت در وجود او موج می زد.

گفتنی است ساجد غلام زهی جوان 22 ساله اهل روستای کوهمیتگ شهرستان سرباز وقتی متوجه شد مرد جوانی گرفتار سیلاب خروشان رودخانه سرباز شده است برای نجات او دل به سیلاب زد و توانست او را از مرگ نجات بدهد. مردمی که کنار رودخانه شاهد ایثار و فداکاری این جوان بودند بلافاصله هردو آنها را به بیمارستان منتقل کردند.

پیش از این ساجد به یکی از خبرنگاران ایران عصر در خصوص این ماجرا گفته بود: روستای ما تا شهرستان سرباز 60 کیلومتر فاصله دارد و از آنجایی که بیکار هستم برای پیدا کردن کار به این شهر در رفت و آمد هستم. ساعت 12 روز گذشته بعد از بارش باران سیلاب عظیمی در رودخانه سرباز به راه افتاد و باعث آبگرفتگی بسیاری از خیابان‌های شهر شد. کنار رودخانه ایستاده بودم که از دور احساس کردم شیء سفید رنگی در سیلاب بالا و پایین می‌رود. با دیدن دستی که از آب و گل و لای بیرون می‌آمد متوجه شدم که یک نفر داخل سیلاب افتاده است. شدت سیلاب زیاد بود و کاری از دست کسی برنمی‌آمد. 100 متر کنار رودخانه دویدم تا بتوانم راهی برای کمک پیدا کنم. در آن لحظات با خودم گفتم شاید این مرد سرپرست یک خانواده باشد و فرزندانش چشم به راه او هستند ولی من مجردم و اگر هم بمیرم زیاد مهم نیست. بلافاصله داخل رودخانه پریدم و با شنا خودم را به آن مرد رساندم. بیهوش شده بود و با توجه به اینکه تنومند بود به سختی دستان او را گرفتم. هر لحظه شدت سیلاب بیشتر می‌شد. چند باز زیر آب رفتم. سعی کردم او را به کنار رودخانه بکشم. سرانجام در پایین دست رودخانه او را با کمک مردم بیرون کشیدم.

ساجد ادامه داد: بی‌حال شده بودم و آب و گل ولای زیادی هم خورده بودم. مردم ما را به بیمارستان منتقل کردند و خوشبختانه آن مرد که اسم او را نمی‌دانم از مرگ نجات پیدا کرد. وقتی خبر سلامتی او را شنیدم خیلی خوشحال شدم. من اسم و مشخصات آن مرد و اینکه اهل کجاست را نمی‌دانم اما خوشحالم که توانستم جان یک انسان را از مرگ نجات بدهم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار