ساکنان اردبیل و سایر نقاط استان اردبیل خود را برای مواجهه با موج سوم گرمای هوا در تابستان امسال که به تدریج از فردا بر این نقاط حاکم می شود آماده کنند.
کد خبر: ۷۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹ 12 August 2015

 به گزارش ایرنا ، نقشه های پیش یابی نشانگر تقویت جریان های پر ارتفاع جنب حاره ای و گسترش آن روی سرتاسر اروپا ، شرق روسیه ، منطقه قفقاز ، قسمتی از خاورمیانه و نوار شمالی کشورمان و از سویی تضعیف و عقب نشینی جریان های مرطوب و سرد به عرض های بالاتر است.
نتیجه این وضعیت پایداری نسبی هوا در چند روز آینده در سراسر ایران و به ثبت رسیدن دماهای بالاتر از هنجار فصل کنونی در برخی نقاط سردسیر مانند استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، گیلان و اردبیل می باشد.
بررسی و تحلیل نقشه های هواشناسی نشان می دهند اوج گرمای هوا در این نقاط و استان اردبیل از روز جمعه تا عصر دوشنبه هفته آینده خواهد بود به گونه ای که ساکنان برخی نقاط در این استان باید منتظر ثبت دماهای زیاد باشند.
ولی به نظر می رسد از اواسط هفته آینده با تضعیف و جابجایی پرارتفاع جنب حاره ای راه برای رخنه جریان های مرطوب و سرد عرض های بالاتر به نوار شمالی کشورمان و استان اردبیل باز شود و در واپسین روزهای تابستان به ویژه اوایل شهریور شاهد آغاز بارش های سیستمی در منطقه باشیم.
همچنین باتوجه به جریان های خفیف در تراز میانی جو و نیز نزدیک به سطح زمین تشکیل و گسترش ابرهای طوفان زا موسوم به کومولونیمبوس در کوهپایه ها در سه روز آینده و به ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه و وقوع بارش های رگباری موقت و محلی وجود دارد که با توجه به شرایط فصلی و خاصیت این گونه بارش ها امکان بروز خسارات براثر صاعقه ، جریان سیلاب و یا بارش های مقطعی شدید در نقاط مستعد وجود دارد.
ساکنان اردبیل پس از تحمل یک دوره دو هفته ای گرمای کم سابقه از یک هفته قبل از هوای به شکل نسبی خنک برخوردار شده اند.
از امروز اندکی بر گرمای هوا در منطقه افزوده شده و بیشینه دما در ایستگاه مرکزی اردبیل به 30 درجه بالای صفر رسیده است.
در عصر چهارشنبه آسمان اردبیل صاف تا قسمتی ابری و دمای هوا 26 درجه سانتیگراد بالای صفر است.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از شرایط هوایی بسیار متغیر و در تابستان ها اغلب از هوای خنک برخوردار است که این ویژگی همه ساله سبب روانه شدن هزاران نفر از مناطق مختلف کشور در فصول گرم سال به این منطقه می شود.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار