وزیر صنعت، معدن و تجارت:
رحمانی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی گفت: اجازه نمی‌دهیم، با ادامه سوء‌مدیریت در واحد‌های مهم صنعتی، بیشتر از این مشکل ایجاد شود.
کد خبر: ۷۷۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 29 August 2019
 

 

رضا رحمانی امروز (پنجشنبه ۷ شهریور) در جریان سفر به استان مرکزی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: اجازه نمی‌دهیم، با ادامه سوء مدیریت در این واحد‌های مهم صنعتی، بیشتر از این مشکل ایجاد شود؛ شرایط کشور ایجاب نمی‌کند که افرادی با بی مبالاتی و بی توجهی برای نظام، کارگران و... مشکل ایجاد کنند.  

 

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت  افزود: به اندازه کافی فرصت داده و مذاکرات انجام شده و راه حل‌های موقتی داشته ایم؛ اینکه چرا به رغم تشکیل جلسات متعدد و راهکار‌ها و تصمیم‌های اتخاذ شده، همه به عنوان یک مسکن بوده است را باید این موضوع دانست که ما درباره مالکیت واحد‌های تولیدی تصمیم می‌گیریم که اختیار نداریم؛ حتی دستگاه قضایی هم باید در این خصوص حکم صادر کند.

 

 

وی ادامه داد: آمادگی واگذاری آذرآب و واگن پارس را به شرکت مپنا، با توجه به توانمندی و داشتن شرایط لازم را داریم و هر گونه حمایت و همکاری را هم انجام خواهیم داد.

 

 

 

علی  آقازاده هم در ادامه این نشست گفت:  آذرآب حدود ۲۲ میلیون یورو سفارش کار دارد و فقط منتظر صدور ضمانت نامه است، ولی سوء مدیریت وحشتناک، باعث ایجاد این شرایط بحرانی شده است.

 استاندار مرکزی افزود: مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت استعفا کرده و فقط یک نفر از اعضا باقی مانده اند، خدارحمی، به عنوان مدیرعامل بانک کشاورزی اصلا بنگاه دار خوبی نیست؛ پیشنهاد دارم آذرآب را به مپنا واگذار کنیم و یا سهام ۳۰ درصدی بانک کشاورزی در بورس عرضه شود و یا به شخص یا گروهی که اهلیت داشته باشند و برای تشخیص و بررسی اهلیت و داشتن صلاحیت لازم این شرکت برای در اختیار گرفتن آذرآب، کمیته‌ای تشکیل شود

مشکلات شرکت‌های هپکو، آذرآب و واگن پارس در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، با حضور دکتر رحمانی وزیر صمت مطرح و بررسی می‌شود.

لازم به ذکر است، تعدادی از کارگران هپکو در اعتراض به شرایط تولید در شرکت و حقوق عقب افتاده خود در مرکز شهر تجمع کردند؛  تقریبا دو ماه حقوق کامل کارگران عقب افتاده و ۷۰ درصد حقوق فروردین و اردیبهشت ماه از سوی شرکت پرداخت شده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار