کارگران آذر آب هم به خیابان آمدند!
کاگران شرکت آذرآب اراک امروز به نشانه اعتراض نسبت به وضعیت این شرکت و همچنین وضعیت شغلی و حقوقی خود به میدان اصلی شهر آمدند تا اعتراضشان را به گوش مسئولین برسانند
کد خبر: ۷۷۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ 03 September 2019
 
 

 

شرکت صنایع آذرآب اراک در زمینی به مساحت ۳۷ هکتار قرار دارد و سطح زیر بنای کارگاه‌های اصلی آن متجاوز از ۷۰۰۰۰ مترمربع و کل کارگاه‌های مسقف جمعاً ۱۱۰۰۰۰ متر مربع را تشکیل می‌دهند.

کارخانجات شرکت آذرآب در پنج کیلومتری شهر اراک واقع شده و در میان راه آهن سراسری شمال ـ. جنوب و جاده تهران ـ. جنوب محصور است.

شرکت صنایع آذرآب که فعالیت خود را رسماً ازسال ۱۳۶۸ آغاز نمود با بهره برداری از ۸۹ میلیون دلار ماشین آلات وارداتی و بیش از ۵۰ میلیارد ریال تجهیزات و آموزش بیش از ۲۰۰۰ کارشناس و تکنیسین و کارگر ماهر در مدت کوتاه توانست با همکاری در طرح‌های بزرگ ملی مانند ساخت دیگ‌های بخار نیروگاه حرارتی شهید رجایی، نیروگاه سیکل ترکیبی قم، نیروگاه شازند اراک، همچنین ساخت مخازن، مبدل‌ها و برج‌ها در پروژه‌های واحد روغن سازی پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه گاز کنگان، مجتمع پتروشیمی اراک و پالایشگاه اراک نقش ارزنده‌ای را در توسعه صنعتی ایران ایفا نماید.

این شرکت که در حال حاضر دارای دو سهامدار عمده یکی از بخش خصوصی و دیگری بانک کشاروزی است، مدتی است که با مشکلات متعددی روبه رو ست و این مشکلات چندین بار کارگران را نسبت به شرایط کارخانه و وضعیت شغلی و حقوقی خود به اعتراض واداشته است.

با توجه به این که مدت زیادی از خروج کارگران هپکو از کارخانه و تجمع اعتراضیشان در میدان اصلی شهر، مقابل استانداری، مقابل دادگستری و حتی بستن دوباره ریل راه آهن نمی‌گذرد، این بار کارگران آذر آب به میدان اصلی شهر آمده اند و سعی دارند صدای اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند. این در حالی است که هفته گذشته با سفر وزیر صنعت به استان مشکلات این کارخانه بررسی شد و مقرر گردید که واگذاری این شرکت به شرکت مپنا در اولویت قرار گیرد.

همچنین نمایندگان کارگری و نمایندگان شهر اراک در مجلس معتقدند که مشکل اصلی آذر آب سهامدار آن است. بانک کشاورزی هیچ گونه توجهی به مسائل این شرکت نداشته و نسبت به آن بی رغبت است و همین موضوع باعث شده که مدیر عامل و هیئت مدیره شرکت استعفا داده و این شرکت مسیر نامعلومی را طی کند.

نکته حائز اهمیت در مورد آذر آب که از سوی استاندار مرکزی و نمایندگان شهر مطرح شده است وجود یک قرار داد ۲۳ میلیون یورویی برای این شرکت بزرگ است که متاسفانه به دلیل عدم وجود شخص مشخصی برای مدیریت آذر آب و بی توجهی سهامدار این قرار داد بدون توجه رها شده است.

کارگران آذر آب خود را به خیابان‌های شهر رسانده اند تا صدای اعتراض را به گوش برسانند، اما نکته قابل توجه این است که استاندار مرکزی آخرین بار در حضور وزیر صنعت طبق رای شورای تامین استان  با این دست تجمعات و اعتراضات کارگری اتمام حجت کرده بود و تذکر داده بود که در صورت بستن مسیر‌ها توسط کاگران، با این دست تجمعات بنا بر رای شورای تامین برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
کارگران آذراب آنموقع که اکثر کارمندان دولت حقوق زیر یک میلیونی داشتند و آنها حقوق های میلیونی می گرفتند چرا اعتراض نمی کردند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار