برای چندمین روز متوالی گرمای بی‌سابقه و طاقت‌فرسا سبب شد تا اردبیلی‌ها اکثر ساعات امروز را خانه‌نشین باشند.
کد خبر: ۷۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵ 16 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در گرمای بی‌سابقه‌ای که در اوج تابستان در اردبیل حاکم بود اکثر شهروندان و حتی مسافران و گردشگران از شدت گرما کلافه شدند و ساعت‌های مدیدی خیابان‌ها و معابر اصلی شهر اردبیل خالی از جمعیتی بود که در خانه به پنکه و کولر روی آورده بودند.

هرچند اردبیلی‌ها به چنین گرمایی عادت نداشته و اغلب شهروندان این استان کولر را به دلیل وضعیت سرما نصب نمی‌کنند اما گرمای بی‌سابقه در چند روز اخیر سبب شد تا عده‌ای به استفاده از وسایل خنک‌کننده و سرمایشی روی آورند، در حالی که در اوج سرما نیز دمای هوا در این استان به منهای 10 تا 15 درجه می‌رسد که در بالاترین میانگین گرما نیز با رکورد 43 درجه گرمای بی‌سابقه، اردبیلی‌ها در گرم‌ترین روزها نیز به مانند سردترین روز رکوردشکن بودند.

اهالی استان اردبیل که زیاد به این گرما عادت نداشته و مسافران و گردشگران نیز از تب گرمای شهرهای خود به امید خنکی هوا به اردبیل روی آوردند، امروز براساس اعلام رسمی هواشناسی گرمای 43 درجه را تجربه کردند که یکی از گرم‌ترین روزهای تابستان بود که براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی از فردا قرار است از موج گرما کاسته شده و به تدریج هوای خنک‌تری در منطقه حاکم شود.

علاوه بر اردبیل ساکنان شهرهای سردسیری همچون کوثر، سرعین، نیر، نمین و مشگین‌شهر نیز دمای هوای بالای 40 درجه را امروز تجربه کردند.

اما با مشاهده قله سرافراز سبلان نیز که این روزها تن‌پوش سفیدش را تبدیل به تن‌پوش خاکستری کرده واقعاً دل هر شهروند و مسافری را به درد می‌آورد که چگونه است این کوه پیر سفیدپوش در اوج گرما سفیدی خود را از دست داده و به حال و روزی افتاده که همه به آن تأسف می‌خورند.

براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل میزان دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان امروز به بیش از 43 درجه رسید و در شهرهای شمالی استان نیز همچنان گرما تاب تحمل مردم را از بین برده و شدت آن سردرگمی عجیبی را به وجود آورده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار