مدیرکل دفتر جمعیت و خانواده وزارت بهداشت:
مدیر کل جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 11 میلیون دختر و پسر ازدواج نکرده در کشور داریم که بخشی از آنان در حال پشت سر گذاشتن سن باروری هستند.
کد خبر: ۷۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 17 August 2015
محمد اسماعیل مطلق در همایش ازدواج سالم و پایدار جوانان که در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد، گفت: هر سال 440 هزار فرصت فرزند آوری در کشور از دست می رود که از این تعداد 410 هزار فرصت مربوط به زنان ازدواج نکرده است.

مدیر کل جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: روند ازدواج در کشور از سال 85 رو به کاهش بوده و طلاق افزایش یافته است .

این مقام مسوول در وزارت بهداشت تاکید کرد: لازم است روحانیون، بزرگان و همه سازمان ها و دستگاه های ذیربط در زمینه تسهیلات ازدواج برنامه ریزی کنند.

** هر ساعت 19 طلاق در کشور ثبت می شود

مطلق، گفت: در سال 93 به ازای هر ساعت، 19 طلاق در کشور صورت گرفته است و 80 درصد مطلقه های کشور زیر 30 سال بوده اند.

محمد اسلامی، معاون اجرایی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت نیز در این همایش گفت: ازدواج در ارتقاء شاخص های سلامت جامعه نقش بسزایی دارد و تحقیقات نشان داده است که افراد متاهل، سالم تر و از سلامت روحی بهتر و نشاط اجتماعی بیشتری برخوردار هستند.

اسلامی توجه زوجین به پنج سال اولیه زندگی مشترک را یکی از عوامل موفقیت آنان درپیشبرد زندگی مشترک آنان عنوان کرد.

وی همچنین استفاده از شیوه های مورد پذیرش فرهنگ ایرانی در مسیر ازدواج را از راهکارهای موفقیت زوجین برشمرد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در این همایش اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم از آفرینش دو جنس مرد و زن به عنوان آیت و از ازدواج مناسب به عنوان ارمغان الهی یاد کرده است.

سلیمانی، ازدواج مناسب و مودت و مهربانی زوجین در سایه رسیدن به کمال را در زمره سفارش های دین مبین اسلام برشمرد و افزود: سکینه و آرامش مبتنی بر ازدواج با داشتن همسر مناسب به دست می آید.

**افزایش سن ازدواج در سیستان و بلوچستان

حمیدرضا میری، رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مشاهدات و بررسی های انجام شده در سال های گذشته نشان داده است که سن ازدواج در استان سیستان و بلوچستان که از استان های برتر کشور در زمینه بالندگی و جوانی جمعیت است رو به افزایش است که این موضوع خطر جدی برای استان ما محسوب می شود.

وی همچنین آموزش در زمینه کاهش طلاق در جامعه و سایر آسیب های اجتماعی بنیان خانواده و ترویج فرهنگ ازدواج جوانان به منظور پایین آمدن سن ازدواج در جامعه را از اهداف این همایش عنوان کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار