مدیرکل هواشناسی اردبیل:
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: یک رکورد جدید در شدت گرمای هوا در استان اردبیل به ثبت رسید به طوریکه 25 مرداد و 19 تیرماه با میانگین دمای هوای 40 تا 43 درجه این رکورد به ثبت رسید.
کد خبر: ۷۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 18 August 2015


به گزارش فارس،‌ اظهار کرد: مردم استان اردبیل هم دیروز و هم 19 تیرماه گرمای بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند که در خود شهر اردبیل دمای هوا به بالای 40 درجه رسید که نسبت به دوره آماری قبل دو دهم درجه دمای هوا گرم‌تر شده بود.

وی تصریح کرد: در فیروزآباد کوثر این شدت گرما به 43 درجه رسید و در شهرهای سرعین،‌ نمین و مشگین‌شهر رکورد گرمای هوا در گذشته شکسته شد به طوریکه یک رکورد جدید در شدت گرمای هوای به ثبت رسید.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: ما در تحلیل افزایش دمای هوا از سال 90 تا 94 به این نتیجه می‌رسیم که در این مدت ارزیابی دمای هوا و دوره آماری فرآیند افزایش دما به صورت چشمگیر اتفاق افتاده و ثبت یک رکورد عجیبی را شاهد بودیم.

دولتی‌مهر با بیان اینکه از روز پنجشنبه با ورود یک سامانه خنک از شدت گرما در این روزها کاسته می‌شود، افزود: طی امروز، فردا و پس‌فردا گرمای هوا با شدت کمتری در استان حاکم شده و به دنبال آن از اواخر هفته هوای خنک در استان اردبیل حاکم می‌شود.

در روزهای اخیر اردبیلی‌ها گرمای هوای بی‌سابقه‌ای را بالاتر از 40 درجه تجربه کردند در حالی که استان اردبیل به یک استان سردسیر در زمستان و پاییز و خنک در بهار و تابستان معروف است اما شدت گرمای این روزهای اردبیل هر شهروندی را به یاد مناطق جنوبی کشورمان با شدت گرمای بیشتر می‌اندازد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار