حال که شهرداری اهواز با تمام ظرفیت ها و امکانات خود وارد گود شده است شایسته بود رییس شورای شهر از تلاش ها و زحمات شهردار و مجموعه خدوم شهرداری اهواز که در هفته اخیر به طوری شبانه روزی در حال تلاش برای رفع آبگرفتگی از مناطق مختلف مختلف کلانشهر اهواز هستند قدردانی می کرد. نه اینکه با اظهارات نه چندان کارشناسی خود باعث دلسردی وتضعیف روحیه آنان شود.
کد خبر: ۸۰۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 21 December 2019

رییس شورای شهر اهواز در گفتگو با یکی از خبرگزاری های استانی در حالی از عدم اهتمام شهردار اهواز به موضوع پیشگیری از بحران آبگرفتگی انتقاد کرده که به عدم برنامه ریزی و ارائه طرح های رییس شورای شهر برای پیشگیری و راهکار های رفع آن اشاره ای نکرده است.

آقای سنواتی تاکنون چه طرح و برنامه ای برای اجرای پروژه دفع آب های سطحی ارائه داده اید؟

چند بار از اختیارات قانونی شورای شهر اهواز استفاده کرده اید و مدیرعامل شرکت آبفا اهواز و دیگر مدیران دستگاه های خدمات رسان را به شورای شهر فراخوانده اید تا در خصوص معضلات موجود شهری پاسخگو باشند؟

چه تلاشی برای جذب اعتبارات لازم جهت اجرای طرح جامع دفع آب های سطحی و رایزنی با مدیران عالی استانی و کشوری کرده اید؟

عبدالزهرا سنواتی که این روزها عدم حضورش در بازدیدهای میدانی استاندار خوزستان و شهردار اهواز از مناطق آبگرفته اهواز سوال برانگیز شده است باید به این ابهام پاسخ دهد که چرا بعد از گذشت قریب به 3 سال از دوران شورای پنجم اهواز و به ویژه در دوران دوساله شهردار سابق شورای متبوع خود هیچگونه طرح وبرنامه ای برای اجرای پروژه دفع آب های سطحی نداده است؟

آقای سنوانی قصور شورای شهر را در این زمینه را بپذیرید. دفع آب های سطحی در اولویت چندم رییس شورای شهر بوده است ؟َ

حال که شهرداری اهواز با تمام ظرفیت ها و امکانات خود وارد گود شده است شایسته بود رییس شورای شهر از تلاش ها و زحمات شهردار و مجموعه خدوم شهرداری اهواز که در هفته اخیر به طوری شبانه روزی در حال تلاش برای رفع آبگرفتگی از مناطق مختلف مختلف کلانشهر اهواز هستند قدردانی می کرد. نه اینکه با اظهارات نه چندان کارشناسی خود باعث دلسردی وتضعیف روحیه آنان شود.

آقای سنواتی در حالی که شهروندان شهر اهواز جند روزی ست با مشکلاتی پس از بارندگی های سیل آسا اخیر مواجه شده اند و آب به خانه و کاشانه آنان وارد شده است آقای فلسفی همکار حضرتعالی و رییس سابق شورای شهر اقدام به ضرورت صدور تکذیبیه مصاحبه معاون دادستان اهواز در خصوص ساماندهی میدان میوه وتره بار الغدیر و جمع آوری دلالان می کند شگفتا!

آقای سنواتی بارش باران شدید در هفته گذشته باعث مسدود شدن تعدادی از زیر گذر ها، خیابانها، مشکلات بهداشتی، زیست محیطی و ورود فاضلاب انسانی به برخی خیابان ها و منازل شهروندان اهوازی شده است این معضل نشان از عدم برنامه ریزی شورای شهر برای اجرای پروژه دفع آب های سطحی نیست ؟

آیا وارد شدن خسارت های عدیده به شهروندان در این زمینه موجب مسئولیت مدنی شورای شهر نیست؟

 

آقای سنواتی به نظر می رسد اکنون زمان مناسبی برای جدال و ایجاد تنش میان شورا و شهردار منتخب آن نیست.

رییس شورای شهر اهواز در حالی از برگزاری جلسات کمیته ویژه دفع آب های سطحی در این شورا خبر داده است که برخی از اعضای شورای شهر اهواز از تشکیل این کمیته و مصوبات آن اظهار بی اطلاع کردند.

توصیه می شود حال که نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار خوزستان و برخی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از اقدامات شهردار اهواز حمایت و نقدیر کرده اند رییس شورای شهر اهواز نیز همسو با دیگر مسئولان به هم افزایی آنان برای عبور از این بحران ملحق شود و با اظهارات خود در تقابل با وحدت و همدلی برای رفع این معضل قرار نگیرد.

حفظ انسجام بین اعضا و تعامل با شهردار منتخب در راستای ایفای نقش نمایندگی مردم است.

البته که این رویکرد به هیچ عنوان نافی مسئولیت خطیر نمایندگان مردم در ایفای نقش بسیار مهم نظارتی در راستای منافع ملی و کلانشهر اهواز نخواهد بود

آقای سنواتی شایسته بود برای مشارکت بیشتر در تصمیم سازی ، تصمیم گیری ها و حضور در بازیدها و جلسات شبانه روزی در خصوص رفع مشکل آبگرفتگی در استانداری و شهرداری از عضویت در هیات اجرایی انتخابات مجلس پیش رو کناره گیری می کردید.

چرا که در اوج روزهایی که آب به خانه ، کاشانه و واحدهای تجاری ، کسب و کار ،مدارس و... شهروندان اهوازی شده بود جنابعالی در جلسات هیات اجرایی انتخابات حضور داشتید.

شما رییس شورای شهر اهواز و وکیل و نماینده مردم این شهر هستید و از این مردم رای گرفته اید تا در چنین مواقعی به داد آنان برسید و در حل معضلی که زندگی روزمره آنان را به مخاطره انداخته است تلاش کنید.

استعفای جنابعالی از هیات اجرایی انتخابات لطمه ای به فرآیند برگزاری آن نمی کرد و افراد جایگزین الا ماشاالله آمادگی ورود داشتند اما ریاست شورای شهر اهواز مسئولیتی است که شما در حال حاضر آن را بر عهده گرفته اید و باید ملزومات آن را بپذیرید و در قبال آن به شهروندان و موکلان خود پاسخگو باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار