رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: از محل زکات جمع‌آوری شده در استان ۵۰ هزار بسته بهداشتی تهیه و میان نیازمندان و محرومان روستایی توزیع شد.
کد خبر: ۸۴۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 23 April 2020

رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: از محل زکات جمع‌آوری شده در استان ۵۰ هزار بسته بهداشتی تهیه و میان نیازمندان و محرومان روستایی توزیع شد.

حجت الاسلام مهدی بریمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش هر یک از بسته های بهداشتی ۲ میلیون ریال را اعلام کرد و افزود : این بسته ها از طریق اعضای شورای زکات روستاها به افراد نیازمند داده شد .

وی ادامه داد : در هر یک از این بسته های بهداشتی اقلامی همچون ماسک ، دستکش و مواد ضدعفونی کننده قرار داشت تا در این روزهای کرونایی این افراد بی بهره از این وسایل نباشند .

رییس شورای زکات مازندران با اشاره به اینکه در یک هزار و ۵۰۰ روستای استان شورای زکات فعال است ، گفت : اعضای این شورا در موقعیت های مختلف همچون در ایام کرونایی فعلی به یاری و کمک می شتابند .

وی به تداوم تامین و توزیع بسته های بهداشتی از محل زکات مازندران اشاره کرد و افزود : در ماه رمضان امسال نیز سبدهای غذایی تهیه می شود و از طریق پایگاههای بسیج ودهیاری ها در میان نیازمندان تمامی روستاهای استان توزیع می شود .

به گفته بریمانی همچنین با راه اندازی ۱۳ آشپزخانه روزانه ۲ هزار بسته غذایی آماده می شود و زمان افطار میان نیازمندان توزیع می شود .

وی میزان زکات جمع آوری شده سال گذشته در مازندران را بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : ۹۰ درصد این مبالغ صرف انجام امور حمایتی از قبیل تهیه غذا ، خرید جهیزیه ، درمان و معیشت نیازمندان شده است .

بریمانی اضافه کرد : مابقی زکات های جمع آوری شده برای اجرای ۲۸ پروژه عمرانی از قبیل مسجد و غسالخانه در روستاهای مازندران صرف شده است .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار