خبرهای گوناگون تابناک کهگیلویه وبویراحمد
بسته خبرهای گوناگون گریزی به خبرهایی می زند که هم می تواند جالب باشد وهم می تواند آگاهی دهنده باشد.این خبرها از همه حوزه های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی،سیاسی و...انتخاب می شود
کد خبر: ۸۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷ 29 August 2015

تابناک کهگیلویه وبویراحمد  بسته خبرهای گوناگون گریزی به خبرهایی می زند که هم می تواند جالب باشد وهم می تواند آگاهی دهنده باشد.این خبرها از همه حوزه های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی،سیاسی و...انتخاب می شود.در این بسته خبری،ابتدا به نظر منتقد معروف انگلیسی در خصوص فیلم محمد رسول الله ،تشخیص عود سرطان سینه با آزمایش ساده خون سپس ماجرای پس گردنی خوردن کارلوس در فرودگاه و درآخر هم تصاویری از حیوانات خانگی عجیب وغریب ،ارائه می شود.

گاردین درباره «محمد رسول الله» چه نوشت؟

تسنیم: فیل هواد منتقد وبسایت گاردین بعد از دیدن ساخته جدید مجید مجیدی به این فیلم ٤ ستاره داده است. او مطلبش را که با عنوان «محمد رسول الله: حکایت خاطره انگیزی از ظهور اسلام» نوشته شده با پیشینه تصویر رسول الله در سینما و یادی از شاهکار مصطفی عقاد آغاز می کند. بعد با مقایسه این دو اثر ساخته پر خرج و ٤٠ میلیون دلاری ایران را به خاطر حضور تنی چند از چهره های سرشناس عالم سینما تحویل می گیرد. از نقش ویتوریو استورارو در فیلم می گوید و اتفاقات خارق العاده ای که با حمله ابرهه آغاز می شود. سپس سراغ مایه گذاشتن از نوح آرانوفسکی می رود و آن را به لحاظ تکنیک بالاتر از ساخته مجیدی معرفی می کند. با این وجود «محمد رسول الله» را فیلمی دینی تر می داند که توقع می رود کسانی را هم که آشنایی چندانی به تاریخ اسلام ندارند جذب خود کند. اما تعریف از خارجی های «محمد رسول الله» فقط به ویتوریو استورارو ختم نمی شود. فیل هواد با اشاره به دکور عظیم ساخته جدید کارگردان «آواز گنجشک ها» و «بچه های آسمان» آن را بی عیب و نقص و پوشاننده پیام رادیکال فیلم دانسته. او صریحا اعتبار دکور این فیلم را فقط به کرکا کلیاکوویچ و طراح لباس آن، مایکل او کانر می دهد.

اما نکته جالب توجهی که این منتقد در پایان متنش به آن اشاره می کند تفاوت آشکار قصه اسلام از دید مجیدی با آنچه -به تعبیر نویسنده- «احمق های داعش» روایت می کنند است. مجیدی نشان می دهد اسلام درون یک جامعه بت پرست متولد می شود. چیزی که داعشی ها آن را نفی می کنند و سعی دارند در موردش سکوت کنند.

جملات پایانی منتقد گاردین هم جذاب است. جایی که می گوید: « فیلم او [مجیدی] به طرز روشنفکرانه ای صادق، متعهد و شاعرانه است اما بیایید آرزو کنیم که هیچ وقت لازم نباشد آن را «شجاعانه» بخوانیم».

در تمامی این متن تقریبا هیچ اشاره ای به ایران نشده و تمامی بخش های مثبت فیلم حاصل کار خارجی های حرفه ای این اثر دانسته شده است. جالب این که علیرغم تمامی تعریفات باز هم روایت مجیدی از زندگی پیامبر صریحا رادیکال توصیف شده اما رادیکالی که البته با «احمق های داعش» در تضاد کامل است. انگار از نظر منتقد گاردین سازندگان «محمد رسول الله» روی دیگر سکه داعش هستند.

این فیلم که به تازگی در سینماهای ایران هم اکران شده با بازی چهره هایی چون مهدی پاکدل، علیرضا شجاع نوری، ساره بیات، مینا ساداتی، محسن تنابنده و... ساخته شده است.


تشخیص عود سرطان سینه با آزمایش ساده خون

به گزارش پارس به نقل از ایرناتشخیص عود سرطان با استفاده از این روش، هشت ماه قبل از اینکه پزشکان به طور معمول بیماری را تشخیص می دهند، امکان پذیر است.

در این روش، محققان جهش DNA را در بیماران سرطانی بررسی می کنند، سپس در خون به دنبال همان جهش می گردند.

این روش کاملا غیر تهاجمی است و درکمترین زمان ممکن احتمال عود سرطان سینه را تشخیص می دهد.

سرطان سینه شایع ترین سرطان در زنان است. احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که بستگان درجه اول آنها به این بیماری مبتلا بوده اند، بسیار بیشتر است.  جهش در ژن های BRCA1 یا BRCA2 شایع ترین علت سرطان سینه ارثی است که از والدین منتقل می شود.

از هر هشت زن آمریکایی، یک نفر به سرطان سینه مبتلا می شود. بر اساس پیش بینی انجمن سرطان آمریکا، در سال جاری حدود 232 هزار نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا می شوند و بیش از 40 هزار نفر جان خود را از دست می دهند.

سابقه خانوادگی، قرارگرفتن در معرض اشعه، داشتن سطح بالای استروژن، شیوه نادرست زندگی، مصرف سیگار و الکل و استرس مهمترین عوامل بروز این بیماری هستند.


ماجرای پسگردنی به روبرتو کارلوس در فرودگاه!

شبی که کارلوس و سالگادو به تهران آمدند، در فرودگاه امام (ره) اتفاق تلخی افتاد و یک نفر در میان ازدحام جمعیت به روبرتو کارلوس پس‌گردنی زد.

اگرچه کارلوس اصلاً متوجه این حرکت نشد و ضربه‌ای که به پس سرش خورد را به حساب شلوغی گذاشت اما مأموران حراست شخصی که به ستاره برزیلی پس‌گردنی زد را بازداشت کردند.

این شخص در جواب سؤال مأموران فرودگاه که پرسیدند چرا این کار زشت را انجام دادی، گفت: می‌خواستم کاری کنم سر کارلوس مو دربیاورد!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر ورزشی، شایعه شده طرف در همان محوطه فرودگاه باچند نفر شرط بسته بود به روبرتو کارلوس پس‌گردنی بزند.

تصاویری از حیوانات خانگی عجیب و غریب!

خبرگزاری آنا:






































اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار