به گزارش ایسنا، زنده‌یاد کیانفر که صبح روز دوشنبه (پنجم خردادماه) در سن ۸۸سالگی درگذشت، در روزهای پایانی حضورش در این دنیا، همانند بسیاری دیگر از مردم برای حفظ جان خود و اطرافیانش و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، خانه‌نشینی را انتخاب کرد.

او در آخرین گفت‌وگوی خود با ایسنا که چند روز قبل از فوتش انجام شد و به سختی هم صدای‌مان را می‌شنید با علاقه و مهربانی به پرسش‌های‌مان پاسخ داد و روزهایش در ایام قرنطینه خانگی را این‌گونه توصیف کرد: در این مدت دائم در چهاردیواری خانه بودم. مشکلات برای همه هست و من هم مثل همه مردم درگیر این مشکلات هستم. رادیو دو بار دعوتم کرد اما چون سنم بالاست و ویروس کرونا برایم خطرناک است، نرفتم.

کیانفر تنها فعالیتش در آن روزها را کتاب خواندن عنوان کرد و گفت: خیلی به کتاب خواندن علاقه دارم. ساعت‌ها کتاب می‌خوانم، بعد که خسته می‌شوم تلویزیون نگاه می‌کنم و بعد استراحت می‌کنم.

این هنرمند فقید همچنین از مردم می‌خواست که برای نابودی این ویروس و آزادی همه، در خانه بمانند و خودشان را با هر چیزی که علاقه دارند سرگرم کنند؛ به قول او یکی کتاب دوست دارد و یکی تلویزیون؛ با بچه‌ها و خانواده سرگرم باشند تا بیماری ریشه‌کن شود.

کیانفر همچنین در بخشی از این گفت‌وگو خاطرات جوانی‌اش را هم مرور کرد و درباره حضورش در رادیو گفت: از سال ۱۳۳۶ فعالیتم در رادیو را شروع کردم. در آبادان استادی داشتم به نام خسرو کسروی که استاد هنر بودند و من پیش ایشان نمایش و فن‌ بیان کار می‌کردم. روزی به من گفتند صدایت خیلی خوب است، موافقی برویم‌ رادیو؟ گفتم من می‌ترسم ،اصلا نمی‌دانم رادیو چی هست، فقط گوش می‌دهم. استادم گفتند نگران نباش و یک روز جمعه با هم به رادیو نفت ملی رفتیم. متنی را جلو من گذاشتند که از کتاب «سه قطره خون» صادق هدایت بود. گفتم حفظ نکردم، نمی‌توانم بخوانم. گفتند از رو بخوان. در کارم با ایشان حتی نیم تپق هم نزدم و با تمام وجودم فکرم را گذاشتم‌ روی متن. از رادیو خوشم آمد، از میکروفون و حالتی که آن‌جا داشت خوشم آمد و ماندنی شدم. سپس سال ۱۳۳۸ به رادیو ارتش رفتم و دو سال آن‌جا بودم. بعد دوباره رفتم دنبال تئاتر و از باشگاه جوانان شروع کردم و کارم را ادامه دادم تا حالا که این‌جا هستم.

او البته در ادامه توجه مردم به رادیو را در عصر فعلی  کم دانست و علت این موضوع را این‌گونه تشریح کرد: تلویزیون باعث شد مردم کمتر به رادیو توجه کنند، اما برای من پیش آمده و فهمیده‌ام کسانی هستند که به رادیو گوش می‌دهند. روزی به سوپرمارکت رفتم. خانم و آقایی پشت به من و رو به فروشنده ایستاده بودند. من گفتم فلان چیز را می‌خواهم یک‌دفعه هر دو برگشتند و گفتند خانم کیانفر! این نشان می‌دهد کسانی هستند که رادیو گوش می‌دهند. من رادیو سلامت کار می‌کردم، همه از صدا من را می‌شناختند. افرادی که پشت فرمان هستند بیشتر رادیو گوش می‌دهند. پسر خودم امکان ندارد رادیو نمایش گوش نکند.

صدیقه کیانفر بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر و گوینده رادیو تاکنون در آثار زیادی هنرنمایی کرده است. از مجموعه‌های تلویزیونی که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته، می‌توان به «گمگشته»، «شب دهم»، «میوه ممنوعه»، «مسافر»، «بچه‌های کوچه دوستی»، «کیمیا»، «بی‌گناهان»، «آوای باران» و «همه بچه‌های من» اشاره کرد. همچنین ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی همچون «هامون»، «مستأجر»، «همسر»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «آن سوی آینه» و ... در کارنامه حرفه‌ای او دیده می‌شود.