معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سفر به شهرستان سراوان بر حساسیت سیستمی و تشدید فعالیت های محیطی برنامه حذف مالاریا تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 26 May 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در در نشست کمیته حذف مالاریا شهرستان سراوان با اعلام این مطلب گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات سلامت برنامه حدف مالاریا است و در منطقه مدیترانه شرقی دستاوردهای این برنامه بی نظیر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر حساس سازی، نظارت و کنترل محیطی جهت استمرار حفظ دستاورد های برنامه حذف مالاریا تاکید کرد و گفت: تشخیص به موقع و درمان و نظام مراقبت ها باید تقویت گردد و تمامی نیروهای ما در رابطه با مراقبت بیماری مالاریا و مدیریت و درمان مبارزه اطلاعات کافی و مناسب را داشته باشند.

وی با اشاره به این نکته که سراوان به علت اینکه با کشور پاکستان هم مرز است می تواند دستاورد های برنامه حذف بیماری مالاریا را تحت تاثیر قرار دهد، تصریح کردو گفت: کشور افغانستان و پاکستان بیشترین موارد مالاریا را دارند و مرز سراوان محل تردد اتباع بیگانه و افغانی است که این جابجایی جمعیت مانند سوخت کش ها و اتباع بیگانه هر کدام از آنها خطر انتقال مخازن انگل را دارد و می تواند خطر ساز باشد.

دکتر طباطبایی، تغییرات آب و هوایی و شرایط اقتصادی را از چالش های برنامه حذف بیماری مالاریا عنوان کرد و گفت: مداخلات و برنامه ها را باید الویت بندی کنیم و برای نقاط پر خطر مداخلات لازم را انجام دهیم و افراد در معرض خطر نیز باید آموزش های لازم را در این خصوص دریافت نمایند.

گفتنی است: دکتر طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شنبه 3 بهمن ماه98 در سفر به شهرستان سراوان از مرکز خدمات جامع سلامت محمدی بازدید کرد و در نشست کمیته حذف مالاریا این شهرستان شرکت نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار