عید در راه است، نیکوکاران آستین بالا بزنند
شلوغی بازارها نشان می دهد که خیلی از خانواده ها از هم اکنون خریدهای عید خود را آغاز کرده اند. اما کم نیستند خانواده های فقیری که به زحمت قادر به تامین مایحتاج حداقلی روزانه خود هستند چه برسد به اینکه از عهده مخارج شب عید برآیند.
کد خبر: ۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳ 27 February 2015

رمضان امسال بود که مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان اردبیل از تلاش برای اجرای «طرح شبکه نیکوکاری در محلات» مناطق مختلف استان خبر داد. بهروز زلالی در مورد اجرای این طرح گفت: در این طرح قرار است از ظرفیت خیرین هر محله کمک به نیازمندان همان محله استفاده شود.

وی در توضیح بیشتر در این باره گفت: قرار است توسط ائمه جمعه مساجد و هیأت امنای هر محله ، نیازمندان هر محله شناسایی شوند و با همکاری کمیته امداد و خیرین همان محله از آنان دستگیری می شود.

حالا چندین ماه از طرح آن ایده گذشته است اما به نظر می رسد هنوز دست اندارکاران امر نتوانسته اند طرح شبکه نیکوکاری را در محلات مناطق شهری استان به اجرا درآورند و لازم است اهالی هر محله خودشان آستین ها را برای این کار خیر بالا بزنند.

با وجود کاهش نسبی قدرت خرید مردم در ماههای اخیر، شلوغی بازارها نشان می دهد که خیلی از خانواده ها از هم اکنون خریدهای عید خود را آغاز کرده اند. با این حال کم نیستند خانواده های بی سرپرست و بدسرپرستی که به زحمت قادر به تامین مایحتاج حداقلی روزانه خود هستند چه برسد به اینکه از عهده مخارج شب عید برآیند.

حالا که هفته نیکوکاری در راه است و زمان زیادی هم تا عید نمانده است، جا دارد اهالی خیر استان سهمی از درآمد مالی خود را به نیازمندان اختصاص دهند و هرکس به وسع خود به فکر لبخند شب عید کودکان خانواده های فقیر باشد.

به گزارش تابناک اردبیل، امام جمعه اردبیل هم در خطبه های نماز جمعه امروز با یادآوری فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری به رعایت حال فقرا و شرکت در برنامه احسان و نیکوکاری توصیه کرد.

حضرت آیت الله سید حسن عاملی گفت: نه انسانیت و نه اسلامیت اقتضاء نمی کند که در جامعه اسلامی یک عده در آسایش و عده ای دیگر در رنج و عذاب باشند و آنچه به عنوان مساعدت به فقرا می دهیم طبق فرهنگ قرآن حق خود آنهاست نه از اموال ما.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به نزدیکی عید نوروز بیان کرد: ما همه در استان خانواده واحد تشکیل می دهیم و باید عید ما، عید عمومی باشد.جامعه انسانی به یک بنا و ساختمان شباهت دارد. ملات این ساختمان این است که انسانها در درد و غم و شادی همدیگر شریک باشند.

امیدواریم این توصیه های ارزشمند امام جمعه محبوب اردبیل تلنگری به مومنان باشد تا در آستانه سال نو با کمک به فقرا و خانواده های نیازمند از فرصت این روزها استفاده کنند و با مهیا کردن فرصت لبخند و شادی کودکان فقیر ذخیره ارزشمندی برای دنیا و آخرت خود فراهم کنند. انشاا که ما از حسرت خوردگان از دست دادن این فرصت ها نباشیم.

یادمان باشد هر روزی که دست کسی را می گیریم و به نیازمندان کمک می کنیم ، آن روز، روز عید واقعی ماست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار