تابناک: اعزام اولین کاروان حجاج بمنظور انجام حج تمتع روز شنبه از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به مدینه منوره انجام شد.
کد خبر: ۸۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 30 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیرکل فرودگاههای اصفهان در آیین بدرقه این کاروان در سالن پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی این شهر اظهار کرد: عملیات اعزام حجاج از این فرودگاه از امروز ( شنبه ) تا 26 شهریور انجام می شود.

علی قاسم زاده اعزام حجاج از این فرودگاه به سرزمین وحی را در طی دو مرحله اعلام کرد و افزود: مرحله اول این اعزام از 8 تا 11 شهریور و مرحله دوم از 23 تا 26 شهریور انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه اعزام 53 کاروان از حجاج از طریق فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به مدینه و مکه انجام می شود، گفت: 28 کاروان مدینه اول و 25 کاروان مدینه دوم هستند.

مدیرکل فرودگاههای استان اصفهان تعداد حجاج که از طریق فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان عازم سرزمین وحی خواهند شد را پنج هزار و 815 نفر اعلام کرد و افزود: این حجاج که از استان های اصفهان ، چهارمحال و بختیاری و مرکزی می باشند با 15 پرواز هواپیمایی عربستان سعودی عازم مدینه و مکه می شوند.

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان نیز اعلام کرد: پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان همزمان با اولین اعزام حجاج بیت الحرام فعالیت خود را آغاز کرد.

دکتر غلامحسین صدری از حجاج خواست در مدت اقامت خود در مکه و مدینه نکات بهداشتی را رعایت و هرگونه موارد مشکوک را به ماموران بهداشتی حج و زیارت اعلام کنند.

وی ادامه داد: پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با آمادگی کامل بصورت شبانه روزی درخصوص مراقبت بیماریهای واگیر از جمله کورونا و ابولا در زمینه آموزش و اطلاع رسانی به مدیران ، پزشکان کاروان ها و زائران برای کنترل هرچه مطلوب تر بیماریهای واگیر و جلوگیری از شیوع آنها فعالیت می کند.

وی گفت: تیم پایگاه یاد شده با ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی، همه روزه برای کلیه پروازهای ورودی و خروجی حداقل سه ساعت قبل از پرواز حجاج فعالیت خود را آغاز می کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :