کد خبر: ۸۶۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱ 29 July 2020

یکی از دلایل چروک که شاید کمتر انتظارش را دارید و ممکن است به ذهنتان خطور نکند حالت یا وضعیت خوابیدن شماست. اگر به پهلو یا به شکم بخوابید، صورت شما به بالش فشار داده می‌شود و منجر به تا شدن پوست و بروز چین‌های عمودی می‌شود.

شما می‌توانید از همین امشب برای رفع چروک‌های صورت و گردن درد اقدام کنید.یکی از دلایل چروک که شاید کمتر انتظارش را دارید و ممکن است به ذهنتان خطور نکند حالت یا وضعیت خوابیدن شماست. اگر به پهلو یا به شکم بخوابید، صورت شما به بالش فشار داده می‌شود و منجر به تا شدن پوست و بروز چین‌های عمودی می‌شود.

از آنجا که همه ما یک سوم از دوران عمر خود را در خواب به سر می‌بریم، این خطوط خواب به طور مکرر تقویت می‌شوند و به مرور زمان روی پوست نقش می‌بندند؛ درست مثل چین خوردگی روی کفش‌های چرمی. بهترین راه برای پیشگیری از بروز این چروک‌ها این است که به پشت بخوابیم.

به خودتان یاد بدهید که به پشت بخوابید
یکی از روش‌های ساده و البته رایگان برای آموزش خوابیدن به پشت این است که از یک حوله لول شده زیر گردن خود استفاده کنید.گذاشتن حوله به جای بالش احتمال فشرده شدن صورت به پارچه خشک پنبه‌ای یا کتان را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این، می‌تواند چروک‌های سینه را که در اثر خوابیدن به پهلو شکل گرفته اند صاف کند.

روش حوله پیچ
حوله را کاملا پهن کنید و همه چین و چروک‌ها و برجستگی‌های آن را کاملا صاف کنید.
حوله را از وسط تا کنید؛ یعنی پهلوی کوتاه‌تر به پهلوی کوتاه دیگر.
حالا قسمت کوتاه‌تر را بگیرید و محکم شروع به لول یا رول کردن حوله کنید.
از کش مو یا نخ استفاده کنید و قسمت انتهایی آن را ببندید تا در اواسط نیمه شب لول حوله باز نشود.
بالش خود را بردارید و حوله لول شده را جایی بگذارید که قرار است گردنتان در آن قسمت قرار بگیرد.
به پشت دراز بکشید تا حوله از گردن شما محافظت کند.
اگر حوله راحت نیست، می‌توانید این کار را با یک حوله کوچک‌تر یا بزرگ‌تر امتحان کنید یا با قرار دادن یک بالش کم ارتفاع در زیر سرتان این کار را انجام دهید. حوله در زیر سر شما باید محکم و نرم باشد و به پایین سرتان فشار بیاورد.

برای آن‌هایی که مو‌های فر طبیعی دارند یا رشته‌های موی آن‌ها حساس است، حوله‌هایی که پارچه زبر دارند باید حداقل تماس را با مو‌های آن‌ها داشته باشد، زیرا حوله باید فقط زیر گردن آن‌ها قرار بگیرد. اگر نگران هستید، می‌توانید شب‌ها با سرپوش بخوابید تا از ژولیده شدن مو‌های شما نیز جلوگیری کند.

چند راه آسان و ارزان برای رفع چروک‌های صورت و گردن درد
مزیت دیگر خوابیدن با حوله رول شده زیر گردن چیست؟ کاهش خطر گردن درد. با این نوع بالش در واقع از گردن خود در طول شب مراقبت می‌کنید. هر چه حوله محکم‌تر پیچیده شود، سفت‌تر خواهد بود و شبیه همان تاثیرات آرامش بخش رولر‌های فومی را خواهد داشت منتها بدون درد.

اگر سر شما شب‌ها ثابت روی حوله نمی‌ماند یا با وجود استفاده از باند و نخ رول حوله باز می‌شود می‌توانید از روبالشی‌های ابریشمی یا ساتن استفاده کنید./ بهداشت نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار