کد خبر: ۸۶۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱ 29 July 2020

"سخت و خشن" همان چیزی است که از قدیم ها از پوست مردان توصیف می شود، با این حال، در عصری که رفتارهای کلیشه ای جنسیتی رو به کاهش است، هیچ کس به ایده های قدیمی "مردانگی" اهمیتی نمی دهد، پوستئ صرف ئنظر از جنسیت، به مراقبت و توجه درستی نیاز دارد، به خصوص در عصر مدرن که افزایش دما، افزایش آلودگی محیط زیست، و روزهای سخت و خسته کننده همراه با رژیم ضعیف، خسارات سنگینی به سلامت داخلی و خارجی بدن وارد می کند و این حقیقتی است که اصلاح منظم، پوست را سخت و خشن می کند، بنابراین، اگر شما در میان کسانی هستید که بر این باورند که نیازی نیست از پوست خود مراقبت کنید - دوباره فکر کنید، مردان نسبت به آسیب پوست ناشی از قرارگیری خورشید، رادیکال های آزاد، آکنه و دیگر شرایط پوستی از آسیب پوست مصون نیستند، در حالی که برخی از شرکت ها با محصولات انحصاری برای مردان وجود دارد، اما بازار برای محصولات مراقبت از پوست مردان هنوز در حال رشد است و کامل نشده است.

ما برای شما پنج تا از بهترین ماسک های صورت خانگی را برای مردان آورده ایم تا تمام مشکلات پوستی شان را حل کنند.

روش 1:ماسک آرامش و مرطوب کننده:
این ماسک صورت خانگی درست برای مردان برای بعد از یک روز طولانی خسته کننده مفید است، شامل موادی مانند روغن نارگیل، ژل آلوئه ورا و روغن ویتامین E است که پوست شما را تغذیه و پر خواهند کرد، روغن نارگیل شامل اسیدهای چرب زنجیره متوسط است که به راحتی جذب پوست می شوند و مرطوب کنندگی را از عمق پوست انجام می دهد، آلوئه ورا به خاطر خواص آرامش بخش پوستی اش مشهور است و خواص ضد التهابی آن به کنترل جوش آکنه کمک می کند و در نهایت، این ماسک صورت شامل روغن ویتامین E است که برای کاهش اثر زخم، افزایش کلاژن و الاستین پوست برای جوان سازی و ترمیم به طور طبیعی کار می کند، همچنین می توانید روغن گیاهی انتخابی خود را به دستور اضافه کنید، یکی از پیشنهادهای ما، روغن سنبل است، که نه تنها مزایای آرامش بخشی دارد، بلکه ضد التهاب است و برای انواع پوستی حساس و آکنه مناسب می باشد، با این حال اضافه کردن روغن گیاهی انتخابی کاملاً اختیاری است.

مواد لازم:
روغن نارگیل خالص (تغذیه و تمیز کننده پوست) - 2 قاشق سوپ خوری
ژل آلوئه ورا (نرم کننده و ترمیم پوست) - 2 قاشق سوپ خوری
روغن ویتامین E (تغذیه و ترمیم پوست) - 2 کپسول

طرز تهیه:
2 قاشق سوپ خوری روغن نارگیل را در یک کاسه بریزید و ژل آلوئه ورا را به آن بیفزایید،و سپس 2 کپسول ویتامین ای را خالی کرده و در کاسه بریزید، مواد را هم بزنید و این ماسک را به پوستتان اعمال کنید، از یک برس آرایشی برای اعمال ماسک روی صورت استفاده کنید، به جز قسمت های حساس اطراف چشم ها و دهان که باید محفوظ بمانند، صبر کنید تا به طور کامل خشک شود، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید، شما می توانید این ماسک صورت جوان ساز را یک یا دو بار در هفته برای پر کردن و روشن کردن پوستتان به طور طبیعی اعمال کنید.

روش 2:ماسک صورت درخشان کننده پوست:
اگر شما از ظاهر بی حال پوست خود در هر بار که به آینه نگاه می کنید خسته شده اید، پس این ماسک صورت عمیق می تواند باعث رضایت شما شود، این ماسک صورت درخشان کننده خانگی شامل روغن نارگیل است که برای تغذیه پوست و مرطوب کردن پوست شما کار می کند و به طور طبیعی پوست تان را مرطوب می کند و همچنین رطوبت را نیز نگه می دارد.

چنانچه بخش سلامت پوست و موی نمناک اشاره کرده است برای داشتن بهترین نتایج، شما باید از عسل مانوکا استفاده کنید که نه تنها یک مرطوب کننده عالی است، بلکه دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است ، بلکه در درمان بیماری هایی مثل آکنه و اگزما نیز تاثیر گذار است، این ماسک همچنین سفیده تخم مرغ دارد که گفته می شود پوست را سفت می کند و آب لیمو که به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی عمل می کند، تا پوست روشن تری به شما بدهد و در نهایت به گران ترین مواد تشکیل دهنده آن، لوبیا می رسیم، آن ها غنی از آنتی اکسیدان ها هستند و به پوست شما عطر و درخشش می دهند.

مواد لازم:
روغن نارگیل (تغذیه و تمیز کننده پوست) - یک قاشق چای خوری
پودر قهوه (روشن کننده پوست) - نصف فنجان
سفیده تخم مرغ (سفت کننده و کوچک کننده منافذ پوست ) – یک عدد تخم مرغ بزرگ
عسل مانوکا (ضد التهاب و آنتی باکتریال) - 1 قاشق غذا خوری
آب لیمو تازه (روشن کننده پوست و کنترل کننده چربی) - یک قاشق سوپ خوری

طرز تهیه:
ابتدا سفیده تخم مرغ را هم بزنید، سپس پودر قهوه, عسل مانوکا، آب لیمو, و روغن نارگیل را اضافه کنید، همه مواد را خوب مخلوط کنید و ماسک را به صورتتان بزنید، اجازه دهید چند دقیقه بماند و بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید و با استفاده از یک حوله نرم پوست تان را خشک کنید.

روش3:ماسک صورت ضد آکنه:
این ماسک ضد آکنه خانگی برای مردان حاوی سفیده تخم مرغ, عسل مانوکا, و آب لیمو, همراه با ماست ساده است که غنی از پروتئین های شیر و اسید لاکتیک هستند که برای کاهش علائم آکنه و زخم مفید می باشند.

مواد لازم:
سفیده تخم مرغ (درمان خطوط, چین و چروک و غیره) - 1 تخم مرغ بزرگ
عسل مانوکا (ضد التهاب و آنتی باکتریال) - 1 قاشق سوپ خوری
ماست ساده (تغذیه و روشن کننده پوست) - نصف قاشق سوپ خوری
آب لیمو تازه (روشن کننده پوست و کنترل کننده چربی) - نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه:
ابتدا سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید تا فومی شکل شود، سپس ماست ساده, آب لیمو و عسل مانوکا را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و بعد ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید، حدود ده دقیقه اجازه دهید بماند و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

روش4:ماسک صورت برای از بین بردن جوش های سر سیاه:
خالی کردن جوش های سر سیاه می تواند بسیار دردناک باشد و ممکن است اوضاع را بدتر بکنید، چون منافذ ملتهب و آلوده می شوند. ما می توانیم یک جایگزین بهتر پیشنهاد کنیم.

مواد لازم:
زغال فعال ( جذب و استخراج جوش های سرسیاه) - 1 قاشق غذا خوری
کریستال های ژلاتین (حاوی کلاژن) - 1 قاشق سوپ خوری
رس طبیعی (جذب روغن اضافی و تنگ کننده منافذ) - نصف قاشق چای خوری
آب - 3 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه:
تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید، اگر پوست حساسی دارید از خاک رس سفید استفاده بکنید، یک ظرف بخار آماده کنید و مخلوط خشک را با آب مخلوط کنید، وقتی آب داغ شد, مخلوط خشک را اضافه کنید، با حرارت پایین به هم بزنید تا اینکه استحکام یکنواختی داشته باشد و بعد ماسک به دست آمده را اعمال کنید، از یک برس آرایشی برای استفاده از مخلوط آماده شده روی ناحیه T یا بینی چرب خود استفاده کنید، اجازه دهید به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که کاملاً سفت شود، بماند، آن را بکنید و جوش های سر سیاه خود را دربیاورید.همانطور که در نمناک گفته ایم شما می توانید این ماسک صورت را یک بار در هر هفته برای جلوگیری از جوش های سر سیاه خود آن استفاده کنید.

روش 5:ماسک صورت ضد پیری:
این ماسک صورت خانگی درست برای مردان آسان است و شامل ماست ساده، عسل مانوکا و موز پوست کنده است که پوست شما را با مواد معدنی طبیعی و مواد مغذی غنی می کند، تا به کاهش روند پیری کمک کند و پوست شما را جوان نگاه دارد.

مواد لازم:
ماست ساده (شامل پروتئین های شیر و اسید لاکتیک) – یک چهارم فنجان
عسل مانوکا (ضد میکروبی و ضد التهابی) - 1 قاشق چای خوری
موز رسیده (تغذیه و تمیز کننده پوست) - نصف

طرز تهیه:
ابتدا نصف یک موز پوست کنده را توی یک کاسه بریزید. آن را با استفاده از یک چنگال به پوره تبدیل کنید و بعد تمام مواد را به ان بیفزایید و به خوبی هم بزنید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و بعد صورت خود را با آب ولرم یا سرد بشویید و با استفاده از یک حوله نرم پوست خود را خشک کنید، شما باید این ماسک صورت خانگی خودتان را حداقل یک بار در هفته اعمال کنید تا علایم پیری را متوقف کرده و پوست خود را مرطوب، نرم و شاداب نگه دارید.

نکاتی برای تهیه ماسک صورت برای مردان:
اگر موهای بلند دارید، می توانید از کش استفاده کنید تا موهایتان را عقب نگه دارید، در غیر این صورت، زمان سختی برای پیدا کردن ماسک سخت شده از موی خود خواهید داشت.

برای این که ماسک ها که بهتر جواب دهند، باید آن ها را بعد از تمیز کردن پوست خود به کار ببرید؛ که لایه بیرونی کثیفی و ناخالصی ها را پاک می کند و اجازه می دهد که ماسک عمیقاً التیام یابد و پوست شما را تغذیه کند.

اگر پوست برنزه شده و یا حتی زخم های آکنه دارید، می توانید 3 قاشق سوپ خوری خیار و گوجه فرنگی له شده را با هم مخلوط کنید و آن را به کل صورت و ناحیه گردن تان اعمال کنید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند، سپس آن را بشویید، این ماسک را 2 یا 3 بار در هفته حداقل 4 تا 5 هفته برای داشتن یک پوست شفاف و روشن اعمال کنید./بهداشت نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار