مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:
مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت با پیگیری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، بیست هزار لیتر الکل طبی جهت تولید محلول ضدعفونی کننده در استان، تامین شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۸ 04 July 2020

 

به گزارش تابناک سیستان وبلوچستان دکتر مصطفی صالحی زاده با بیان این مطلب گفت: با شیوع ویروس کرونا، میزان نیاز و تقاضا برای مواد و محلول های ضدعفونی کننده در استان افزایش چشمگیری یافت بنابراین معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به منظور تامین بخشی از نیاز استان به محلول های ضدعفونی کننده دست و سطح، در اسفندماه سال 1398 برای یکی از واحدهای تولیدی مواد بهداشتی در زاهدان مجوز موقت تولید محلول ضدعفونی کننده بر پایه الکل صادر کرد.

وی در ادامه گفت: مدتی قبل به دلیل بروز پاره ای از مشکلات در تامین الکل مورد نیاز از خارج استان، خط تولید شرکت غیرفعال شد که خوشبختانه با پیگیری ها و رایزنی های این مدیریت با مسئولین استانی و دستگاه های متولی مشکل مرتفع و خط تولید فعال شد.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بنا به اظهار مدیرعامل شرکت، در یک شیفت کاری 5 هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده الکلی در قالب ظروف 4، 10 و 20 لیتری بسته بندی و آماده توزیع می شود.

وی افزود: با 20 هزار لیتر الکل طبی تامین شده، 26 هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده دست و سطوح آماده سازی و روانه بازار مصرف استان می شود.

دکتر صالحی زاده اظهار امیدواری کرد: با مشارکت کارآفرینان بخش خصوصی و پیگیری دستگاه های متولی در استان، کارگاه ها و واحد های کوچک تولید گان، ماسک و دستکش یکبار مصرف برای تامین بخشی از نیاز استان راه اندازی شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
آفرین، چه خوب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار