کد خبر: ۸۷۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ 05 July 2020

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه، در پاسخ به این انتقادات تند و تیز گفت: شما نماینده ملت هستید من سر تعظیم فرود می‌آورم. من در برابر نمایندگان با خضوع می‌ایستم. بدانید که آمریکا و اسرائیل اصلاح طلب و اصولگرا و انقلابی برایشان فرقی ندارد ما همه در یک کشتی هستیم. آنها با تمامیت ارضی ایران مخالف هستند.

کریمی قدوسی که از همان ابتدای سخنان وزیر امور خارجه در صحن بی نظمی و هیاهو ایجاد می کرد، پس از پایان صحبت‌های ظریف به همراه تعداد دیگری از نمایندگان فریاد مرگ بر دروغگو را سر دادند.

پس از پایان صحبت‌های وزیر امور خارجه، رئیس مجلس بیان کرد: براساس نوبتی که گرفته شده نمایندگان اخطار قانون اساسی  خود را بیان کنند.

مالک شریعتی نیاسری، نماینده مردم تهران در مجلس، در تذکر خود گفت: من از آقای ظریف خواهش می‌کنم که به حاشیه نروند و به اصل مطلب توجه کنند و مظلوم‌نمایی هم نکنند. اخطار من در خصوص اصل 43 بند 8 است که مربوط به جلوگیری از  سلطه بیگانه بر اقتصاد کشور است. مسئول مستقیم دلار 20 هزار تومانی وزارت خارجه است و میزان تسلط دلار بر معیشت و اقتصاد کشور از 7 سال گذشته به مراتب بدتر شده است. معاونت اقتصادی شما بسیار ضعیف عمل کرده است. اگر آمریکا اصلاح طلب و اصولگرا نمی‌شناسد شما در کشور دشمن نگفتید اگر با ما توافق نکنید رقیب ما در ایران حاکم می‌شود آیا این بیان شما نبود؟ آیا این التماس رأی به آمریکا نبود؟ در منطقه دیپلماسی اقتصادی شما چه کرده است؟ تقریبا در همه قراردادهای منطقه ما سرافکنده هستیم و محکوم شده‌ایم. در همین قرارداد اخیر، قرارداد گازی با ترکمنستان به کجا رسید؟ چرا همه ظرفیت‌های کشور را به آمریکا پیوند زدید و از منطقه غافل شدید؟ آمریکا ابرقدرت نیست اما شما آمریکا را به طمع انداختید تا زانوی خود را بر گلوی اقتصاد مردم ایران قرار دهد؟

علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، در اخطاری با استناد به بند ج اصل 22 و بندهای 3، 5 و 16 اصل 3 و بند 8 اصل 43 قانون اساسی گفت: من چند سوال از وزیر امور خارجه دارم. ابتد این تذکر را بدهم، آقای ظریف چگونه است که با 5+1 مذاکره می‌کنید در آنجا با لبخند هستید و هرگاه به مجلس می‌آیید با توپ پر و تشر می آیید. آیا ما خودی هستیم یا خودی نیستیم این چه لحن و ادبیاتی است؟  آقای ظریف شما گفتید که ما مذاکره کردیم تا فشار بر معیشت مردم وارد نیاید آیا شما نمی‌دانید که دلار 21 هزار تومان شده است. آیا از قیمت مسکن اطلاع ندارید. رئیس جمهور در هفته گذشته گفت اگر آمریکا در مسائل سیاسی کاری کند آنوقت اقدام خاصی انجام می‌دهید و شما فرمودید ما  کلاه سر آمریکا و اوباما  گذاشتیم اگر کلاه سر آنها گذاشتید چرا بعد از خروج آمریکا از برجام، جرات شکایت نداشتید و ترسیدید آنها از مکانسیم ماشه استفاده کنند. آیا این کلاهی نبود که سر تیم مذاکره کننده رفت. شما در مورد دیپلمات‌های زندانی ما چه کردید شما  گفتید که ما اصلاح طلب و اصولگرا نمی‌شناسیم ولی شما در برخی از میتینگ‌های داخلی خود با اصلاح طلبان سخنرانی غرایی را کردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار