استاندار سیستان و بلوچستان:
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط خاص استان به ویژه کمبود منابع آبی، باید الگوهای جدید کشت و آبیاری در بخش کشاورزی ارائه گردد.
کد خبر: ۸۷۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱ 06 July 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در دیدار با ابراهیمی دبیر ستاد توسعه تعاونی های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که شامگاه "شنبه" در استانداری انجام شد؛ ارائه طرح های مطالعاتی در حوزه کشاورزی، شیلات و دامداری را به منظور افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال مبتنی بر ظرفیت های استان مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه ۳۲ هزار هکتار از طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری به اراضی دشت سیستان مورد بهره برداری قرار گرفته است؛ تصریح کرد: بایستی متناسب با این طرح الگوها و شیوه های نوین کشاورزی به کشاورزان و بهره برداران ارائه شود تا مردم طعم شیرین استفاده از روش‌های نوین کشاورزی را تجربه کنند.

استاندار افزود: با توجه به اینکه امسال، آب مطمئن برای کشاورزی وجود دارد؛ خواستار تسریع در ارائه طرح‌های مرتبط از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی شد.

موهبتی در پایان با بیان این که چند طرح مطالعاتی برای تثبیت شنهای روان در منطقه سیستان در حال انجام است؛ تثبیت کانونهای گرد و غبار را با استفاده از روش های مختلف مهم خواند.

ابراهیمی دبیر ستاد توسعه تعاونی های، آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این دیدار گزارشی از انجام طرح های مطالعاتی و کارهای علمی در سطح استان سیستان و بلوچستان ارایه داد.

وی همچنین اجرای طرح تثبیت کانون‌های گرد و غبار را با استفاده از روش های جدید مانند مالچ پاشی های غیر نفتی و کاشت کاکتوس در سطح ۵ هکتار در منطقه سیستان خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار