مدير جهاد كشاورزی شهرستان بمپور:
مدير جهاد كشاورزی شهرستان بمپور گفت: روز گذشته با همكاري شيلات آب‌هاي داخلي حدود ۴۰هزار لارو بچه ماهي گرم آبي از نوع آمور دراستخرها و بندهاي خاكي شهرستان رها سازي شد
کد خبر: ۸۷۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰ 04 August 2020

 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، مدير جهاد كشاورزي شهرستان بمپورگفت: با همكاري شيلات آب‌هاي داخلي حدود ۴۰هزار لارو بچه ماهي گرم آبي از نوع آمور دراستخرها و بندهاي خاكي شهرستان رها سازي شد.

محمد اكرم هودياني با اشاره به مدت زمان بلوغ و قابل برداشت شدن ماهی‌ها افزود برداشت ماهي از لارو های ریخته شده درحدود يك سال بعد انجام خواهد شد.

وي پيش بيني كرد ۳۵ تن ماهي گرم آبي از منابع آبي شهرستان بمپور برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان بمپور اذعان داشت معمولا در زمان برداشت وزن هر ماهي بين يك تا يك ونيم كيلو مي‌باشد.

گفتني است بيش از ۶۰ استخر دو منظوره ذخيره آب و دو بند خاكي در شهرستان بمپور ميباشد كه قابليت پرورش ماهي را دارند.

به گزارش تابناک، بمپور از لحاظ تاریخی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران به‌شمار می‌رود و براساس کاوش‌هایی که در اطراف آن انجام شده، تاریخ پیدایش آن به زمان ساسانیان و اشکانیان و مادها برمی گردد. از قدمت این شهر اطلاع دقیقی در دست نیست اما شهرت این محل به دلیل وجود قلعه بمپور است که به عهد ساسانیان تعلق دارد. برخی روایات و افسانه‌های محلی، علت نام‌گذاری این منطقه را به بمپور را مربوط به بهمن (پسر اسفندیار) می‌دانند که اول بهمن پور بوده و به مرور زمان به بمپور تبدیل شده‌است. سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران در سال ۸۷ اعلام کرد که محوطه باستانی را در اطراف بمپور با وسعت ۱۵۰ هکتار کشف کرده و کاوش‌ها نشان می‌دهد که آثار به دست آمده در آن با تمدن‌های شهرسوخته و جیرفت همخوانی دارد. همچنین سفال‌های به دست آمده در بمپور متعلق به ۲هزارو۷۰۰ سال قبل از میلاد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار