کد خبر: ۸۸۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 02 August 2020

یک رسانه آمریکایی گزارش داده کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان که به منظور اعلام نامزدی رسمی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری برنامه‌ریزی شده، امسال بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود.

جمهوریخواه به رسانه‌های خبری گفته‌اند که بخش‌هایی از این کنوانسیون، به ویژه اولین رویداد که در آن نامزدی ریاست‌جمهوری ترامپ به صورت رسمی اعلام می‌شود به صورت زنده پخش خواهد شد.

سخنگوی این کنوانسیون در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان دلیل بسته در‌های این رویداد‌ها به روی مطبوعات و رسانه‌ها را محدودیت‌هایی که این ایالت به خاطر شیوع ویروس کرونا اعمال کرده دانست و گفت که جمهوری‌خواهان در حال برنامه‌ریزی برای این کار هستند.

در ابتدا قرار بود جلسات این کنوانسیون از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ اوت در شهر جکسون ویل ایالت فلوریدا برگزار شود اما مکان آن به شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی منتقل شد. مقامات این ایالت در تلاشند جمهوری‌خواهان را به رعایت فاصله‌های اجتماعی به دلیل شیوع ویروس کرونا ملزم کنند.

امسال تعداد افرادی که قرار است به صورت حضوری در این رویداد‌ها شرکت داشته‌ باشند به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت و حزب جمهوری‌خواه قصد دارد تنها ۳۳۶ نماینده را در این جلسات حاضر کند تا بتوانند به صورت حضوری رأی دهند، قرار است هر یک از آنها نمایندگی شش نماینده دیگر را بر عهده بگیرند.

یکی از مقامات این کنوانیسون نیز حضور ترامپ برای سخنرانی در این جلسات را غیر‌محتمل دانسته و گفته اگر ترامپ به صورت حضوری در رویداد شارلوت شرکت کند، فقط ممکن است بدون حضور مطبوعات، با نمایندگان به طور خصوصی ملاقات کند.

ترامپ نیز خود در ماه ژوئیه گفته بود که می‌خواهد جلسات این کنوانسیون را لغو کند؛ زیرا زمان درستی برای بر‌گزاری این کنوانسیون نیست.

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده در وب سایت دانشگاه جان هاپکینز، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تاکنون ۴ میلیون ۶۲۰ هزار و ۴۴۴ نفر گزارش شده که از این تعداد ۱۵۴ هزار و ۴۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار