کد خبر: ۸۸۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 02 August 2020

رییس اداره دامپزشکی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: گواهی سلامت یکهزار و ۴۰۰ تن انواع ماهیان غیرماکول در بندر چابهار توسط دامپزشکی صادر و سپس به بندر بانکوک تایلند صادر شده است.

دکتر اولیا میرلاشاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال حدود یکهزار و ۸۰۰ تن انواع آبزی گواهی صادراتی گرفتند که حدود یکهزار و۴۰۰ تن آن ماهیان غیرمأکول بوده است.

وی بیان کرد: علاوه‌بر این در سال گذشته نیز برای بیش‌از هشت هزار و ۲۰۰ تن انواع آبزی شامل پنج هزار و ۱۵۰ تن آبزیان ماکول و سه هزار و ۵۰ تن آبزیان غیرمأکول گواهی سلامت صادراتی صادر شده است.

رییس دامپزشکی چابهار گفت: هر فرآورده خام از ‌جمله انواع آبزیان شامل ماهی و میگو تحت نظارت کامل دامپزشکی در طی روند صید یا پرورش، مراحل فرآوری و تولید پس از انجام آزمایش‌های لازم، مطابق با دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور پس از صدور گواهی سلامت به کشورهای دنیا صادر می‌شوند.

وی بیان کرد: امسال نخستین محموله ماهی غیر مأکول صادراتی از مبدا بندر شهید بهشتی چابهار به مقصد بندر بانکوک تایلند ارسال شده که پیش ‌از این تمامی محموله‌های آبزیان صادراتی از مبدأ چابهار، از طریق بندر شهید رجایی هرمزگان صادر می‌شده است.

میرلاشاری ادامه داد: انجام صادرات از بندر شهید بهشتی چابهار سبب کاهش و حذف هزینه‌هایی همچون هزینه حمل تا بندر شهید رجایی و هزینه دموراژ کانتینرها برای صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران ایرانی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار