بخشدار سوران می‌گوید دلیل قطعی مکرر تلفن و اینترنت در سیب و سوران تاخیر در اجرای فیبر نوری زمینی از مسیر مرزی سراوان- سوران- مهرستان است.
کد خبر: ۸۸۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 04 August 2020

اهالی شهرستان سیب و سوران با جمعیتی بالغ 100 هزار نفر از قطعی مکرر آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت گلایه فراوان کردند و این قطعی‌ مکرر مشکلات زیادی را برای آن‌ها در پی داشته است.

تعدادی از مردم بومی این شهرستان به خبرنگار تسنیم گفتند: در روزهای اخیر شاهد آن هستیم که بدون هیچگونه اطلاع قبلی خطوط تلفن قطع می‌شود و همه را دچار سردرگمی می‌کند و موجب قطعی ارتباط ما با بیرون می‌شود؛ در همین مدت کوتاه ما در دهستان پسکوه،  شهرهای سوران، هیدوچ و کنت قطعی مکرر آنتن‌دهی تلفن همراه داشته‌ و داریم.

عامراله دادزهی از جوانان دهستان پسکوه هم می‌گوید: آنتن‌دهی همراه اول از هفته گذشته تاکنون دو بار و در دفعه دوم این قطعی چهار روز به طول انجامید و در ماه چهار تا پنج بار به راحتی قطع می‌شود.

وی افزود: در زمان امتحانات دانشگاه فرهنگیان مجبور می‌شدم به خاطر قطعی مکرر اینترنت و آنتن‌دهی پسکوه به شهر خاش بروم و امتحان بدهم ولی اگر کسی وسیله نقلیه‌ای نداشته باشد امتحان مورد نظر را نمی‌تواند بدهد.

حامد ملازهی یکی از دانشجویان اهل سوران گفت: چندمین بار است که امتحان داریم و اینترنت به صورت متداوم قطع یا خیلی ضعیف می‌شود و دانشگاه و مسئولین هم اصلاً جوابگوی آن‌ها نیستند، جا دارد مسئولین با توجه به مجازی بودن دانشگاه‌ها و امتحانات هرچه سریعتر در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

قطعی مکررر اینترنت و تلفن مورد جدیدی در شهرستان‌های شرق منطقه بلوچستان نیست، مردم بخش بم پشت از توابع شهرستان سراوان هم پیشتر از قطعی مکرر اینترنت و آنتن‌دهی در این بخش 25 هزار نفری گفته بودند؛ تسنیم هفته پیش در گزارشی به این موضوع پرداخت.

تاخیر در اجرای تعهدات مشکل اصلی

مروه بانو جهانی بخشدار مرکزی سیب و سوران هم به تسنیم می‌گوید: شب گذشته بعد از چهار روز که مشکل قطعی ارتباط در پسکوه و رحمت آباد داشتیم خط به حالت عادی بازگشت که علت  قطعی افت ولتاژ برق در پست برق رحمت آباد و قطعی دکل مخابرات بود که نیاز به اصلاح سیم کابل ویژه داشت و این سیم کابل در استان و شهرستان نبود و تا از تهران تامین شد زمان برد.

بخشدار سوران تصریح کرد: متاسفانه مشکلات ارتباطات و شرکت مخابرات ناشی از عدم اجرای تعهدات در زمان مشخص است که تاخیر در اجرای فیبر نوری زمینی از مسیر مرزی سراوان- سوران- مهرستان از جمله این موارد است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار