مهاجم اسبق تیم استقلال گفت: قطعاً ما هم دوست داریم نماینده ایران در لیگ قهرمانان باعث افتخار ایران شود، ولی اگر رفتار‌ها با دو تیم عادلانه بود، بحث فرق می‌کرد.
کد خبر: ۹۲۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 07 December 2020

محمد مؤمنی مهاجم اسبق تیم استقلال درباره دلایل کمبود گلزنی خط حمله استقلال، وضعیت مدیریتی و شائبه حمایت وزارت ورزش از تیم پرسپولیس با ما همکلام شد.

چرا خط حمله استقلال این روز‌ها گل نمی‌زند؟
سرمربی تیم باید روش‌هایی را اجرا کند که در نهایت به گلزنی ختم شود و مادامی که این تمرینات در دستور تاکتیکی تیم نباشد، مهاجم هرقدر هم که تکنیکی و خلاق باشد، باز هم نمی‌تواند در فضایی که برایش ایجاد می‌شود کار کند و به گل برسد. به‌ویژه در بازی‌هایی مانند پیکان که تیم روبه‌رویی بسته بازی می‌کند.

اما مگر استقلال تاکتیک سانتر از جناحین را اجرا نمی‌کرد؟
این تاکتیک به قول اکثر روزنامه‌ها سیستم دهه شصتی است که البته درست هم می‌گویند، ولی وقتی استقلال مهاجمان کوتاه‌قامت یا قد متوسط مانند قایدی و مطهری دارد، اگر رو به ارسال‌های بلند بیاورد شانس رسیدن به توپ را به ۵۰ درصد کاهش می‌دهد، چون ۵۰ درصد هم احتمال دارد که مدافع حریف توپ را بزند، بنابراین باید تاکتیک دیگری هم داشته باشید.

مهدی قایدی مشکل روحی روانی دارد که گل نمی‌زند؟
نه! تاکتیک تیمی استقلال به گونه‌ای است که او صاحب موقعیت نمی‌شود. استقلال در کنار فکری یک تئوریسین و طراح تمرین ندارد. قدرت رهبری و مدیریت فکری عالی است، ولی با اینکه اطرافیانش همگی افراد بزرگی هستند، اجراکننده‌های قوی نیستند و کاری که می‌کنند مطابق با بزرگی نام استقلال نیست.

چرا برای استقلال مدیرعامل انتخاب نمی‌شود؟
ما هم نمی‌دانیم موضوع از چه قرار است. اینقدر تداخل کاری از رده‌های بالا در امور مدیریتی استقلال انجام می‌شود که این بحث را دشوار می‌کند. الان مددی با کمک علی‌نژاد منابع مالی خوب برای پرداخت بدهی به شفر و سایر طلبکاران را پیدا کرده، ولی مشخص نیست چرا انتخاب مدیر اینقدر امروز و فردا می‌شود؟!

اعتراض هواداران استقلال به لغو دیدار‌های پرسپولیس و شائبه جانبداری از پرسپولیس در چنین مواقعی را قبول دارید؟
در این شکی نیست که دوستان ما در پرسپولیس نفوذشان بیشتر است. نمونه‌اش وقتی استقلال در ترکیه بود و درخواست کرد بازی سوپرجام را یک هفته عقب بیندازند، هرگز با این موضوع موافقت نشد. مردم این‌ها را می‌بینند. نمی‌توان کبک بود و سر در برف فرو برد. همان‌طور که پرسپولیس متعلق به مردم است، استقلال هم جایگاه میلیونی و مردمی‌اش را دارد. قطعاً ما هم دوست داریم نماینده ایران در لیگ قهرمانان باعث افتخار ایران شود، ولی اگر رفتار‌ها با دو تیم عادلانه بود، بحث فرق می‌کرد.

چرا معتقدید که این عدالت وجود ندارد؟
چون این عناد فکری را به وضوح می‌بینیم. با نگاهی به گذشته نزدیک، متوجه این ناعدالتی‌ها می‌شویم. باور می‌کنیم که آقایان به وضوح به سمت پرسپولیس غش می‌کنند. شک نداشته باشید که ما به قهرمانی نماینده ایران افتخار می‌کنیم، ولی اگر این رفتار‌ها در قبال استقلال هم باشد، آن‌وقت عدالت اجرا می‌شود نه اینکه وقتی پرسپولیس در چنین شرایطی قرار می‌گیرد کل مملکت را بسیج کنیم.

حرف باقی مانده؟
از هواداران درخواست می‌کنم طرفداری‌شان از محمود فکری را قطع نکنند، چون حتم دارم با گذشت زمان شرایط بهتر می‌شود.

وزارت ورزش علنا به سمت پرسپولیس غش می‌کند

 

 

منبع:خبرورزشی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار