اگر دربی پایتخت یک ماه دیرتر برگزار می‌شد، سیدجلال حسینی به عنوان مسن‌ترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها وارد زمین می‌شد.
کد خبر: ۹۳۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲ 08 January 2021

سه روز تا دربی پایتخت زمان باقی مانده و دو تیم پرسپولیس و استقلال تمرینات خود را برای حضور پرقدرت در این دیدار پیگیری می‌کنند. این در حالی است که کاپیتان پرسپولیس که عنوان پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر ایران را به خود اختصاص داده، در آستانه ۳۹ سالگی وارد زمین خواهد شد؛ در آستانه ۳۹ سالگی و در اوج آمادگی.

با جدایی شجاع خلیل زاده، پرسپولیسی‌ها به هیچ عنوان نگران ترکیب اصلی خود نبودند و تنها دل مشغولی آن‌ها خلا یک مدافع جانشین بود که هنوز هم برطرف نشده است. حضور سیدجلال در قلب خط دفاعی باعث شده تا قرمز‌ها با خیال آسوده وارد زمین شوند و مثل چهار فصل قبلی، مدعی جدی عنوان بهترین خط دفاعی باشند.

سیدجلال اولین بار در ۳۲ سالگی پیراهن پرسپولیس را برتن کرد و در تیم مانوئل ژوزه - یحیی گل محمدی درخشید و حالا با سابقه حضور در بیش از ۱۰ دربی، وارد نود و چهارمین قسمت از شهرآورد پایتخت خواهد شد. او سرخپوشان را به ۴ قهرمانی لیگ، ۳ سوپرجام، یک جام حذفی و دو فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند و حالا شاید در سخت‌ترین فصل دوره معاصر موفقیت‌های پرسپولیس، شاگردان گل محمدی را در درون زمین به سوی تکرار نتایج درخشان هدایت می‌کند.

او که در دربی جام حذفی با ۳۸ سال و ۲۰۵ روز به میدان رفته بود، این بار فاصله ۲۲ روز تا تولد خود به مصاف استقلال می‌رود و در واقع با عبور از رکورد نیلسون کوریا جونیور، دومین بازیکن مسن در تاریخ دربی می‌شود. نفر اول غلامرضا عنایتی است که آخرین شهرآورد خود را ۳۹ سال و ۲۴ امین روز زندگی اش پشت سر گذاشت و البته تا آستانه فرو ریختن دروازه سوشا مکانی نیز پیش رفت.

حسینی شاید بدشانس است که بازی در این تاریخ برگزار می‌شود و اگر بازی در هفته‌های آخر نیم فصل به انجام می‌رسید، سیدجلال با عبور از عنایتی رکورددار می‌شد. هرچند که او با آمادگی اش نشان داده که می‌تواند حتی در فصل‌های بعدی نیز این رکورد را جابجا کند. او اگر در دربی پیش رو گلزنی کند، مسن‌ترین گلزن هم خواهد شد و این عنوان را از کریم باقری می‌گیرد.

 

 

 

ورزش سه

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
خوب خدا رو شکر سیدجلال گل به خودی هم زد و مقصر صد در صد گل دم استقلال بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار