مستند ساز ایلامی از راه یابی مستند حیات در رگ های سرد به بخش نهایی پنجاهمین دوره برگزاری جشنواره بین المللی فیلم Japan Prize خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰ 12 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،فتح الله امیری گفت: این مستند به عنوان تنها اثر ایرانی از میان آثار ارسالی واحد جشنواره های اداره کل امور بین الملل صدا سیمای کشور به بخش نهایی این جشنواره راه یافت.
وی ادامه داد: مستند حیات در رگ های سرد یکی از 10 اثر پذیرفته شده در بخش یک عمرآموزش این جشنواره است که با مستند های تولید شده کشورهای استرالیا ،آمریکا ، هلند ،آفریقای جنوبی، ایتالیا، فرانسه و کانادا رقابت می کند.
وی افزود: پنجاهمین دوره جشنواره بین المللی Japan Prize با هدف بهبود کیفیت برنامه های آموزشی، گسترش فهم، همکاری متقابل میان ملت ها و ایجاد فضای رقابت تولیدات تلویزیونی با محتوای آموزشی برگزار می شود.
این جشنواره 23 الی 30 مهرماه به مدت هفت روز درشهر توکیو توسط NHK بزرگ‎ ترین سازمان رسانه ای ژاپن می شود.
مستند 40 دقیقه ای حیات در رگ های سرد با موضوع زندگی خزندگان ایلام گونه هایی نادر از خزندگان ساکن در این استان از جمله گونه منحصر به فرد و بومی افعی دم عنکبوتی را به تصویر می کشد.
این فیلم مستند صدا و سیمای مرکز ایلام تا کنون در جشنواره های معتبر داخلی و بین المللی موفق به کسب عناوین و جوایز متعددی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار