با پیگیری مجدانه و میانجیگری دادگستری شهرستان نیکشهر درگیری ونزاع بین دو طایفه بزرگ اهل سنت جاوشیری و زین‌الدینی در منطقه اسپکه شهرستان نیکشهر پس از پنج سال به صلح و سازش منجر شد.
کد خبر: ۹۳۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳ 04 February 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، با پیگیری مجدانه و میانجیگری دادگستری شهرستان نیکشهر درگیری و نزاع بین دو طایفه بزرگ جاوشیری و زین‌الدینی در منطقه اسپکه شهرستان نیکشهر پس از پنج سال به صلح و سازش منجر شد.

رئیس دادگستری شهرستان نیکشهر در این نشست اظهار داشت: متأسفانه طی پنج سال اخیر و در نتیجه اختلافات و درگیری‌های موجود بین طرفین، هفت نفر کشته شدند که طی مراسمی در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، اختلافات بین این دو طایفه خاتمه یافت.

سامان صفری افزود: خاموش کردن شعله انتقام جویی و جلوگیری از قانون گریزی در میان دو طرف، مهارت خاصی می‌طلبد که فقط از عهده ریش سفیدان، بزرگان و متولیان امر برمی‌آید.

وی ادامه داد: صلح و سازش پس از وقوع قتل ها نشانگر آن است كه مي توان با استفاده به موقع از ظرفيت‌هاي موجود و اقدامات فرهنگي مقتضي از وقوع اينگونه جرائم خشن تا حد بسيار زيادي پيشگيري کرد و صلح هاي اخير در سطح شهرستان بسيار باعث اميدواري است و دستگاه قضائي با تمام ظرفيت قانوني از اينگونه اقدامات حمايت مي کند.

صفری در پایان اظهار داشت: امنیت در سراسر استان خط قرمز ماست و کسی بخواهد امنیت مردم را خدشه دار نماید دستگاه قضایی با کسی تعارف ندارد و از همه دستگاه های امنیتی می خواهم با کسانی که مخل آرامش مردم هستند برخورد قاطع نمایند و همچنین از کلیه دستگاه‌های دولتی، نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و شوراهای حل اختلاف که جهت برقراری این صلح و سازش تلاش و همکاری کردند صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار