مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر دارالعلوم این شهر با صدور بیانیه‌ای،‌ حادثۀ تیراندازی به سوی سوخت‌بران را که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از آنان شد،‌ شدیدا محکوم کرد و این اقدام را برخلاف قانون و شرع دانست.
کد خبر: ۹۴۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳ 23 February 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، در اعلامیه مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر دارالعلوم آمده است:

واکنش‌ها به خبر درگذشت مدیر محیط زیست منطقه آزاد چابهار/ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار: با حضور مصطفی‌زاده رویکرد محیط زیستی منطقه آزاد چابهار دو چندان شد/ مدیرعامل پتروشیمی مکران: فعالیت‌های دکتر مصطفی‌زاده در عرصه محیط زیست کشور ماندگار استبسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

حادثه‌ای که در منطقۀ مرزی سراوان رخ داد و در اثر تیراندازی مأمورین، جمعی از هم‌استانی‌ها به شهادت رسیدند یا زخمی شدند، شدیدا باعث تألم و تأسف گردید.
متأسفانه اکثر مردم استان با مشکلات عدیدۀ معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در بدترین وضعیت اقتصادی به سر می‌برند. با توجه به نبود شغل کافی و منبع درآمد، بسیاری از مردم استان ناچار به خرید و فروش سوخت می‌شوند. سوخت‌بری جرم و قاچاق نیست؛ سوخت‌بران نان‌آوران خانواده‌های خودشان هستند و زندگی هزاران خانواده از همین طریق می‌چرخد. البته مسئولین نظامی و انتظامی با قاچاق اسلحه و مواد مخدر مبارزه کنند.
مقام رهبری نیز تصریح کرده‌اند: «بنده مرادم از مبارزه با قاچاق، برخورد با فلان کوله‌بر ضعیف بلوچستانی نیست؛ این‌ها اهمیتی ندارد و اگر با این موارد مبارزه هم نشود، اشکالی ندارد.»
دولت‌ها وظیفه دارند برای معیشت مردم برنامه‌ریزی کنند تا کسی ناچار به اختیار نمودن شغل‌های پرخطر نشود. بدون شک این مرز مشترک متعلق به همین مردم است و نفعش باید به همین مردم محروم برسد، نه کسانی که با تجارت کلان سوخت، سود میلیاردی به‌دست می‌آورند.
بنده این جنایت را که خلاف شرع و قانون است به شدت محکوم می‌کنم و از مسئولین درخواست دارم در سریع‌ترین زمان ممکن عاملان این حادثۀ دردناک را محاکمه و مجازات نمایند.
در پایان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان، از مردم عزیز و داغدیده می‌خواهم آرامش خود را حفظ نمایند و شکایت خود را از راه‌های قانونی پیگیری نمایند تا افراد فرصت‌طلب نتوانند از این قضیه سوءاستفاده کنند.

(مولوی)عبدالحمید اسماعیل‌زهی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار