فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد
مصطفایی : برای چهارشنبه آخر سال با همکاری دستگاه قضایی درخواست داشته‌ایم که اگر کارناوال‌های شادی راه بیفتد و یا خودروهایی پلاک مخدوش داشته و بدون پلاک باشند یا مزاحمت ایجاد کنند از ۲۰ روز تا ۲ ماه در پارکینگ نگاه می‌داریم و با اقدامات سلبی دیگر پلیس مواجه خواهند بود و برخورد لازم را به عمل می‌آوریم مخالف شادی مردم نیستیم اما شادی پر خطر را به هیچ وجه برنمی‌تابیم.
کد خبر: ۹۴۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ 16 March 2021

مخالف شادی مردم نیستیم اما شادی پر خطر را بر نمی تابیم / توقیف و انتقال 20 روز تا 2 ماهه خودروهای متخلف / همه قاتلین دستگیر شده اند

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه سوری گفت : متاسفانه در چند سال گذشته شاهد اقدامات ناگواری در این شب بوده‌ایم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سردار کیقباد مصطفی افزود : نیروی انتظامی در حوزه کاری خود در این خصوص اقداماتی انجام داده است که از جمله می‌توان به اقدامات ایجابی ، آگاهی‌بخشی و برچیدن یک سری از زمینه‌های بروز این حوادث ازجمله جمع‌آوری مواد محترقه خصوصا در چند روز اخیر اشاره کرد.
مصطفایی گفت : نیروی انتظامی استان امسال هم در تمام شهرستان‌های تابعه ، شهرها را به مناطق مختلف تقسیم کرده است و سرکشی ها و بازدیدهای میدانی در دستور کار پلیس قرار گرفته است.
وی با اشاره به تشدید اقدامات از شب گذشته تا امروز و امشب گفت : صد هزار مواد محترقه غیرمجاز در مناطق مختلف استان کشف و ضبط و عاملین فروش این مواد در سال‌های گذشته ، احضار و به آنها تذکر جدی داده شده است.
مصطفایی ادامه داد : امسال با توجه به شیوع کرونا علاوه بر بحث ایمنی معمول این شب باید در بحث جلوگیری از تجمعات هم تلاش شود لذا محدودیت‌های شب چهارشنبه آخر سال همچنان وجود دارد و از ساعت ۹ به بعد عبور و مرور خودروها نقض قانون بوده و متخلفین اعمال قانون می شوند.

برنامه پلیس برای سفرهای نوروزی

فرمانده پلیس استان از مردم خواست سلامت خود را فدای لحظاتی شاد نکنند و اظهار داشت : بویراحمد و کهگیلویه نارنجی و گچساران قرمز است سخت گیری‌ها برای سلامت مردم است و از مردم می‌خواهیم به خاطر حفظ جان خود و فرزندانشان موارد ایمنی را در نظر بگیرند.

وی گفت: همه اقدامات نیروی انتظامی منطبق با سیاست های ستاد کرونا است و هر آنچه که در این ستاد تصمیم گیری شود را ما انجام می دهیم .محدودیت‌هایی در چند شهر ایجاد شده علاوه بر این چند شهر که وضعیت خاص دارند در شهرهای دیگر هم ممنوعیت تردد شبانه داریم و در غیر این صورت اعمال قانون می شوند.

مصطفایی افزود : متاسفانه چند ماهی است که پدیده عادی انگاری در میان مردم رواج یافته و فکر می کنند مرگ برای همسایه است این در حالی است که بهترین‌ها را در این مدت از دست دادیم و نیروی انتظامی به عنوان دستگاه مجری مصوبات را قاطعانه جهت سلامت جامعه اجرا می‌کند.

توقیف و انتقال 20 روز تا 2 ماهه خودروهای متخلف

فرمانده انتظامی استان ادامه داد : مردم حتی الامکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و بهترین جا در خانه ماندن است ویروس جهش یافته حکایت خود را دارد به همین منظور پیش‌بینی لازم را در حوزه ترافیکی و انتظامی داریم همه ظرفیت نیروی انسانی و خودرویی را در نظر می گیریم و از 28 اسفند در آماده باش کامل هستیم و شیفت بندی انجام شده و تمهید لازم را برای اجرای امنیت از جمله در جاده‌ها اندیشیده‌ایم و به مردم اطمینان می‌دهیم که کم کاری نکنیم تا تعطیلات بدون حادثه ای ایجاد شود.

وی گفت: برای چهارشنبه آخر سال با همکاری دستگاه قضایی درخواست داشته‌ایم که اگر کارناوال‌های شادی راه بیفتد و یا خودروهایی پلاک مخدوش داشته و بدون پلاک باشند یا مزاحمت ایجاد کنند از ۲۰ روز تا ۲ ماه در پارکینگ نگاه می‌داریم و با اقدامات سلبی دیگر پلیس مواجه خواهند بود و برخورد لازم را به عمل می‌آوریم مخالف شادی مردم نیستیم اما شادی پر خطر را به هیچ وجه برنمی‌تابیم.

این فرمانده در خصوص تمهیدات نوروزی پلیس در استان گفت: در عید امسال از ظرفیت پلیس افتخاری استفاده می‌کنیم که هر ساله در خدمت آن‌ها هستیم اما آن چه که لازم به ذکر است موضوع مشارکت اجتماعی در ابعاد مختلف است مردم هر جایی که با پلیس همکاری و مشارکت داشته‌اند پلیس هم دارای موفقیت بیشتر بوده که باید به نقش خوب رسانه‌ها و فضای مجازی و بالاخص صدا و سیما اشاره کرد که در راستای ایجاد امنیت نقش بسزایی دارند.

قرارگاه مقابله با اوباش و اراذل / هیچ قتلی در استان بدون کشف و دستگیری قاتل نبوده است

فرمانده ناجا کهگیلویه و بویراحمد به موفقیت‌های سال 99 اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ در بحث امنیت اجتماعی یکی از اقدامات خوب در حوزه انتظامی و دستگاه قضایی راه‌اندازی قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش بود که بیشترین ناامنی مربوط به آن‌هاست از ۲۵ مرداد این قرارگاه را راه‌اندازی کردیم و و با حضور در محلات اقدامات هدفمندی با دستگاه قضایی انجام دادیم و نتایج خوبی داشتیم معتقدیم که بحث امنیت نسبی است استان ما هم از این قاعده مستثنی نیست.

مصطفایی افزود : یکی از اساسی‌ترین تهدیدات برای جامعه وجود سلاح‌ اعم از مجاز و غیر مجاز در دست مردم است کهگاها می بینیم در جاهایی که نباید ، استفاده می شود از جمله در سال های اخیر و سال جاری که قتل های مختلفی صورت گرفت.

فرمانده پلیس استان گفت : نقطه قوت دستگاه قضایی و نظامی و انتظامی و امنیتی پیگیری ویژه شناسایی و دستگیری این افراد بود به گونه ای که هیچ کدام از این قتل‌ها با پی‌گیری ها بدون کشف باقی نماند و همگی دستگیر و اکنون در زندان هستند اگر جرمی در سطح جامعه اتفاق بیفتد حساسیت ویژه داریم و در کمترین زمان کشف شدند.

فرمانده پلیس استان خطاب به مجرمین گفت: این استان جایی برای قدرت نمایی افراد نیست ممکن است که حرکتی کنند اما در چنگال پلیس گرفتار می‌شوند و از همین جا به چنین افرادی اخطار می دهم که آگاه باشند چرا که با اقدام شدید ما روبرو می‌شوند.

نسبت به هیچ سرقتی بی تفاوت نیستیم

مصطفایی در خصوص برخورد با سارقین گفت: نسبت به هیچ سرقتی بی‌تفاوت نیستیم اما برخی از آن‌ها به دلیل ایجاد فضای ناامنی در جامعه برای ما اهمیت بیشتری دارند.

وی ادامه داد : یکی از موضوعاتی که چند صباحی در استان در جاده‌ها باب شده بود بارکنی از خودروها و کامیون ها بود که در دستور کار قرار گرفت و در کمتر از یک هفته چند باند را شناسایی و دستگیر کردیم و با برخورد قاطع دستگاه قضایی به عنوان راهزن با آن‌ها برخورد و حبس‌های طولانی مدت شامل حال آن‌ها شد این افراد بدانند که دست آخر به چنگ پلیس خواهند افتاد و تذکر می‌دهیم که این کار را کنار بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار