در جلسه اتاق بازرگانی کاشان دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان گفت :کاشان یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های کشور است که از نظر صادرات در حد استان پانزدهم کشور می باشد.
کد خبر: ۹۶۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳ 19 May 2021

استاندار اصفهان اذعان داشت: برای اجرایی کردن گمرک‌کاشان تصمیماتی مهمی گرفته شد و تصریح کرد: تامین اعتبار احداث ، توسعه و تجهیز گمرک کاشان نیمی از طریق اعتبارات استانی تامین و ۵۰ درصد دیگر آن توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران تامین می گردد.
رضایی دستور داد:ظرف ۱۵ روز آینده زیرساخت‌های قانونی گمرک را انجام پذیرد و تا ماه آینده کلنگ احداث گمرک کاشان را بر زمین بزنیم.
رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان در ابتدای این جلسه بیان داشت : از سال ۱۳۷۸ تاکنون کارمندان گمرک کاشان در محل استیجاری ، محدود و کوچک مستقر می باشند و جهت ارزیابی کالا بدون داشتن امکانات لازم و در محوطه عمومی خیابان، به صادرکنندگان این شهرستان خدمت رسانی می نمایند .

وی اظهار داشت : از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۹۵ هزار و ۸۲۹ هزار تن به ارزش ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۱۲۵درصد و از حیث وزن ۶۴درصد رشد داشته است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به صادرات ۲۸۰ میلیون دلاری گمرک کاشان درسال ۹۹ و ۳۰۵ میلیون دلاری درسال ۹۸ تصریح کرد: احداث گمرک کاشان سال ۸۸ مصوبه هیات دولت داشته و زمین ۱۰ هکتاری در مجاورت ریل آهن و ۵ کیلومتری کاشان در سال ۹۱ توسط گمرک اصفهان خریداری شده است و در ادامه اذعان داشت : در سال ۹۸ مصوبه شورای برنامه ریزی استان اصفهان و شورای راهبری اقتصاد مقاومتی اخذ گردیده است .
وی گفت : با راه اندازی گمرک کاشان و انجام رویه های واردات‌ و ورود موقت در این گمرک هزینه های واحدهای تولیدی به شدت کاهش می یابد و با مصوباتی که امروز اتخاذ گردید امیدواریم تا یک ماه آینده شاهد کلنگ زنی این پروژه باشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار