رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۵۳۲ دستگاه انواع واگن باری و مسافری درسال گذشته در این واحد صنعتی تولید شد و این محصولات از سوی شرکت‌های بهره‌بردار در خطوط ریلی کشور به کار گرفته شده‌ است.
کد خبر: ۹۶۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ 24 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سعید جعفری کرهرودی ، در حاشیه بازدید مدیر عامل مپنا از شرکت واگن پارس اراک با اعلام این خبر افزود: ۵۰۶ دستگاه از واگن‌های تولید شده در شرکت واگن‌پارس اراک باری و ۲۶ دستگاه دیگر نیز مسافری است و همه آن‌ها به شرکت‌های بهره‌بردار تحویل شده است.
وی ادامه داد: قیمت تمام شده هر واگن باری بین ۱۳ تا ۲۱ میلیارد ریال و قیمت هر واگن مسافری نیز حدود ۶ هزار و ۵۰۰ یورو ارزیابی است که از سوی شرکت‌های بهره‌بردار تامین شد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه رکورد تولید واگن بعد از ۲۱ سال شرکت واگن‌سازی اراک شکسته شد، اظهار داشت: بیشترین آمار تولید واگن ثبت شده در شرکت واگن‌پارس اراک با تولید ۵۰۰ واگن در سال ۱۳۷۷ ثبت شده که این رکورد سال گذشته با وجود شرایط نامطلوب اقتصادی شکسته شد.
شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار