مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان:
مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت برای سال تحصیلی جدید ۴۳۰ طلبه زن در استان ثبت نام کردند به این ترتیب یک هزار و ۵۰۰ نفر در مدارس علمیه استان درس می‌خوانند.
کد خبر: ۹۷۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ 06 July 2021

۱۵۰۰ طلبه زن در سمنان درس می‌خوانند/ برگزاری همایش بیوتروریسم

 

به گزارش  تابناک سمنان  مهدی نجم پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه ۴۳۰ نفر برای سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه خواهران این استان ثبت نام کردند که این رقم نسبت به سال گذشته در سطح چهار ۸۴ درصد و در سطح سه، چهار درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۲۷۰ نفر از افراد ثبت نام شده در حوزه‌های علمیه خواهران این استان دارای مدارک تحصیلی سیکل، دیپلم و بالاتر هستند همچنین ۱۳۱ نفر از داوطلبان تحصیل درحوزه‌های علمیه سمنان برای سطح سه و ۲۳ نفر دیگر نیز برای سطح چهار طلبگی در هشت علمیه خواهران ثبت نام کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان، ابراز داشت: مجموعاً ۱۲ مدرسه علمیه و مؤسسه آموزش عالی و مرکز تخصصی در نقاط مختلف استان فعالیت دارند که خدمات یک مدرسه علمیه برای دارندگان مدرک سیکل در سطح دو و دو مدرسه علمیه اجرای همزمان مقطع سیکل و دیپلم در سطح دو (کارشناسی)، سه مؤسسه آموزش عالی حوزوی در سطح سه (کارشناسی ارشد) و یک مرکز تخصص نیز در سطح چهار (مقطع دکتری) مشغول به ارائه خدمات آموزشی هستند.

نجم افزود: در سطح چهار رشته تخصصی فقه و اصول با گرایش فقه خانواده و در سطح سه رشته‌های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت و مهدویت در حوزه علمیه خواهران استان فعال است.

وی در دیگر بخش سخنان خود گفت: در راستای گسترش علم و ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق و با هدف پرداختن به بیوتروریسم همایش ملی جنگ بیولوژیک ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها فعالیت خود را با مجوز مرکز استنادی علوم جهان اسلام آغاز و توسط حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران سمنان با بیان اینکه همایش «جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» حاصل تلاش مجاهدان حوزه علمیه خواهران استان سمنان با محوریت مؤسسه آموزش عالی فاطمیه دامغان و با همکاری ۱۴ نهاد علمی کشور در سطح ملی است، تاکید داشت: پایگاه ISCپس از ISI و Scopus در هلند، سومین پایگاه استنادی برای سنجش عملکرد پژوهشی کشورها محسوب می‌شود که ٥٧ کشور در آن مشارکت دارند و کسب مجوز از چنین پایگاهی از اهمیت و جایگاه بسیاری برخوردار است.

نجم با بیان اینکه همایش مذکور اول دیماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، گفت: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات ۱۵ آبان، آخرین مهلت ارسال اصل مقالات ۳۰ آبان و آخرین مهلت ثبت نام در همایش ۳۰ مهر ۱۴۰۰ است و محورهای همایش جنگ بیولوژیک و حوزه‌های علمیه، ماهیت شناسی و موضوع شناسی جنگ بیولوژیک، جنگ بیولوژیک و مناسبات زیست محیطی و پزشکی، جنگ بیولوژیک و مناسبات اخلاقی اعتقادی، جنگ بیولوژیک و مناسبات فقه و حقوق، جنگ بیولوژیک و مناسبات سیاسی دفاعی و جنگ بیولوژیک و مناسبات اجتماعی خواهد بود.

وی افزود: مقالات در کتاب الکترونیک همایش پس از اخذ شابک و فیپا از کتابخانه اسناد رسمی جمهوری اسلامی ایران و اعلام وصول اداره کل ارشاد اسلامی به صورت تمام متن چاپ می‌گردند. همچنین مقالات به صورت تمام متن در پایگاه اطلاعات علمی confpaper ناشر تخصصی همایش‌ها و ژونال های کشور با مجوز رسمی ارشاد اسلامی به آدرس اینترنتی:www.confpaper.com در فضای اینترنتی منتشر می‌گردند.

از آنجایی که به چاپ تنها چکیده مقالات امتیازی تعلق نمی‌گیرد، دبیرخانه همایش کلیه مقالات پذیرفته شده و تأیید شده توسط کمیته علمی را پس از اخذ مجوز شابک و فیپا و اعلام وصول اداره کل ارشاد اسلامی به صورت تمام متن و کامل در کتاب الکترونیک مجموعه مقالات چاپ می‌کند و هر فرد می‌تواند حداکثر چهار مقاله به عنوان نویسنده مسئول برای همایش ارسال کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار