معاون اول رئیس جمهور گفت: اجرای راه‌اهن در این استان، سیاست قطعی دولت است و ما باید سواحل دریای عمان را آباد کنیم که این از غفلت‌های تاریخی ما بوده است.
کد خبر: ۹۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 20 September 2015


به گزارش تابناک به نقل از خاورستان  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر شنبه 28 شهریورماه 1394 جهت افتتاح طرح‌های دولت در خراسان‌جنوبی وارد بیرجند شد.

وزیران کار، تعاون و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی و نیرو و همچنین رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، رئیس کل گمرک کشور و معاونین وزیران و دیگر مسوولان کشوری، معاون اول ررئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کردند.


آنچه در سفر معاون اول رئیس جمهور به بیرجند گذشت/تکلیف راه آهن و آب استان چه خواهد شد ؟

امیدورایم در دوران پس از تحریم اقدامات مهمی در این استان صورت گیرد

معاون اول رئیس‌جمهور در فرودگاه بیرجند گفت: در سفر رئیس جمهور به این استان تصمیم گرفته شد تا راه آهن چابهار به زاهدان در ادامه به بیرجند و مشهد وصل شود و این موضوع در بودجه گذاشته شده است و امیدورایم در دوران جدید که دوران پس از تحریم نام گرفته و منابع جدیدی در اختیار کشور قرار خواهد گرفت در این استان اقدامات بیشتر و مهمی انجام گیرد.


آنچه در سفر معاون اول رئیس جمهور به بیرجند گذشت/تکلیف راه آهن و آب استان چه خواهد شد ؟


افتتاح بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع)

بیمارستان تأمین اجتماعی حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند (میلاد 3) با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور و جمعی از مسوولان استان افتتاح شد.

این بیمارستان نزدیک به 5 هکتار زمین دارد و بنا است 3 هکتار دیگر به آن اضافه شود. مراحل ساخت بیمارستان از سال 86 آغاز شده و این بیمارستان زیر بنای 21 هزار و 500 متر پیش‌بینی شده که تاکنون 17 هزار و 500 متر آن احداث شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: یک وجه تمایز این بیمارستان، اداره شدن آن توسط هیات مدیره است که با صورت مالی شفاف، مشخص و دقیق و طبق الگویی که در بیمارستان میلاد تهران حاکم شده بود، است که امیدواریم این بیمارستان منشا اثر باشد.



در دوره‌ای، مدیریت کشور فضا را متشنج کرد

معاون اول رئیس جمهور نیز در این مراسم افتتاح گفت: سازمان تأمین اجتماعی در دوره ای از عمر خودش دچار فرسودگی سازمانی شد و مدیریت کشور به جای اینکه فضا را آرام کند، فضا را متشنج کرد که گاه این تشنج به سران سه قوه نیز کشیده شد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه مردم و مصالح آنها در بین دعوای مسئولان نباید قربانی شوند، تصریح کرد: برخی می گویند چرا درباره گذشته سخن می گوید و نقد می کنید، اما باید دقت کرد که برخی از مسائل بر زمین مانده، هنوز حل نشده و چون حل نشده است،‌ ما آنها را بیان می کنیم و اگر حل نشود تا ۱۰۰ سال آینده هم آن را بیان خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه منافع ملت را نباید فدای خوشایند این و آن کرد، گفت: بابک زنجانی در یک جا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از پول نقد کشور را گرفته و هنوز پس نداده است.

جهانگیری تصریح کرد: برخی از مسائل مهم کشور بر روی زمین مانده است که تا وقتی حل نشود گفته خواهد شد و یک سری از مسائل از گذشته باید حتما تکرار شود اگر چه برخی می خواهند ناراحت شوند چرا که ما معتقد هستیم که منافع ملی باید مدنظر قرار بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: امسال که جزو سال‌های سخت درآمدی دولت است، با بودجه نفت که در گذشته با 104 دلار بسته می‌شده در امسال بانوسانات 50 و 40 دلاری بسته شده است و درآمد دولت از بودجه نفت، مالیات و عوارضی که ناشی از درآمد نفت است، با این حجم کاهش بودجه، دولت قادر نیست در همه بخش‌ها به صورت یک جا تحول ایجاد کند.

جهانگیری افزود: با اقدامات مهمی که در سیاست خارجه به وجود آمده است، سیل رفت و آمدها به ایران افزایش خواهد داشت و این اطمینان را می دهم که افق آینده بسیار روشن است.

وی گفت: بعد از رفع تحریم ها کارهای خوبی را در کشور انجام خواهیم داد و روزهای دشوار از پیش پای کشور برداشته خواهد.

وی با بیان اینکه به فضل الهی مشکلات را یکی پس از دیگری حل خواهیم کرد، افزود: همکاری بین بخش درمان و بیمه‌ها را گسترش خواهیم داد.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: متعهد هستیم تا آرامش را به دستگاه ها منتقل کنیم تا خدمات بیشتری به مردم ارائه دهند.

آنچه در سفر معاون اول رئیس جمهور به بیرجند گذشت/تکلیف راه آهن و آب استان چه خواهد شد ؟

شروع به کار رسمی تصفیه خانه بیرجند

معاون اول رئیس جمهور با حضور در منطقه بند امیرشاه بیرجند تصفیه خانه صنعتی شیمایی مرکز استان را به‌طور رسمی افتتاح کرد.

امامی مدیرکل آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  هزینه نگه داری تصفیه خانه سالانه 7 میلیارد تومان است، گفت: یکی از درخواست های ما تأمین این اعتبار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به مشکل کمبود آب در بیرجند، گفت: یکی از برنامه‌ها برای تأمین این کمبود آب، انتقال آب از دشت مختاران است  که 300 لیتر در ثانیه در نظر گرفته شده است و امیدواریم طی 2 سال آینده کار انجام شود.

امامی یادآور شد: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه 90 میلیارد تومان است و امیدواریم که قول‌ها در این زمینه عملی شود.

وی به انتقال آب به زیرکوه از بخش آهنگران اشاره کرد و گفت: مجوز لازم اخذ شده است و در فاز اول  و در بودجه 95، 100 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در فاز دوم این مبلغ به 150 میلیارد تومان خواهد رسید .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی تاکید کرد: کسری مخازن از مشکلات جدی پیش رو است و متأسفانه در حال حاضر 170 میلیون متر مکعب برداشت اضافه از منابع آب زیرزمینی صورت می گیرد.

افتتاح 21 واحد مسکونی در درح و سربیشه توسط رئیس کل گمرک ایران، افتتاح تقاطع غیر همسطح ورودی فرودگاه بین المللی بیرجند با حضور وزیر راه و شهرسازی و افتتاح سامانه جامع تجارت فرامرزی امور گمرکی مرز ماهیرود توسط رئیس گمرک کشور و جلسه شورای اداری خراسان‌جنوبی از دیگر برنامه‌های حضور معاون اول رئیس‌جمهور و هیئت همراه در خراسان‌جنوبی بود.

 
گزارش فاز یک راه آهن خراسان‌جنوبی آماده شده است

وزیر راه و شهرسازی نیز با بیان این‌که امروز 60 کیلومتر محور باند دوم در خراسان‌جنوبی به افتتاح خواهد رسید، گفت: راه های اساسی و اصلی خراسان جنوبی دوبانده می شود که این پروژه‌ها نقش بسیار خوبی در ارتقاء مسیر کیفی در استان خواهد داشت.

آخوندی با اشاره به این‌که شاهد افتتاح 100 کیلومتر راه مصوب شده از سفر رئیس جمهور خواهیم بود، متذکر شد: 50 درصد اعتبارات به پروژه‌های افتتاحی تخصیص داده شده که با پیشرفت 30 درصدی نیز همراه بوده است.

 وی ادامه داد: حتما اعتبارات تخصیص داده شده پرداخت خواهد شد و با توجه به سخنان رئیس جمهور 100 کیلومتر دیگر نیز دو بانده خواهد شد و در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که گزارش فاز یک راه آهن استان آماده شده است، عنوان کرد: این گزارش در شورای اداری ارائه خواهد شد و بعد از این‌که کار فاز یک و دو به اتمام برسد مراحل اجرا نیز آغاز خواهد شد.

حضور در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی برنامه پایانی سفر نیم روزه معاون اول رئیس جمهور و هیأت همراه بود.


در صورت تخصیص صد درصدی اعتبارات جاری باز با کمبود 30 درصدی اعتبارات روبه رو هستیم

استاندار خراسان‌جنوبی در این جلسه به درخواست‌های مردم استان از مسوولان اشاره کرد و گفت: راه آهن، راه های مواصلاتی، اشتغال، بازارچه‌های مرزی استان و حل تامین آب از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم است.

خدمتگزار تصریح کرد: اگر صد درصد اعتبارات جاری تخصیص یابد باز هم با 30 درصد کاهش اعتبارات روبه روخواهیم بود.

وی با بیان اینکه 43 درصد از پست های سازمانی استان خالی است، گفت: باید در این پست‌ها نیروهای تحصیل کرده را به کار بیریم  و از امکانات و ظرفیت‌های استان مانند ظرفیت گردشگری بهره برد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار