مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: ۱۱۶ نقطه حادثه‌خیز در استان آشکارسازی و ایمن‌سازی شده است، همچنین ۶۵ نقطه حادثه‌خیز استان رفع شده و هفت نقطه نیز به طور کامل برطرف شده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ 20 December 2021

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اضافه کرد: بررسی ۸۶ نقطه پیشنهادی به عنوان نقطه حادثه‌خیز در استان صورت گرفته و این نقاط با همکاری پلیس شناسایی و بررسی شده است.

به گزارش تابناک همدان، صفر صادقی راد امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۱۳۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان نیاز است، گفت: پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد و سالانه ۱۰ هزار تن نمک و ۸۰ هزار تن ماسه در استان خریداری و ذخیره می‌شود.
 
وی افزود: ۳۴ راهدارخانه با ۵۳۲ نیروی انسانی و ۲۸۰ دستگاه ماشین آلات در استان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه در هشت ماهه امسال جاری ۱۲۸ میلیون تردد ثبت شده است، اعلام کرد: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۹ میلیون تردد بوده است.

صادقی‌راد مطرح کرد: امسال ۱۳ میلیون وسیله نقلیه به استان وارد و به همان میزان از استان خارج شده‌اند که نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش یافته است، همچنین ۶۶ سامانه کنترل سرعت در استان وجود دارد و ۳۳ سامانه نیز اضافه خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه بیان کرد: ۷۶ دستگاه تردد شمار و ۳۷۰ سامانه راه‌یاب ماهواره‌ای در استان فعالیت دارند، علاوه بر این چهار سامانه توزین در حال حرکت در استان فعال و ۲۴۰ خط تلفن ۱۴۱ نیز پاسخگوی هم‌استانی‌هاست.

وی همچنین عنوان کرد: سالانه ۱۲ میلیون تن کالا در جاده‌های استان حمل می‌شود و در هشت ماه امسال نیز هفت میلیون و ۲۱۰ هزار تن کالا و یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن سیمان در جاده‌های استان حمل و نقل شده است.

صادقی‌راد با اشاره به اینکه همدان در حمل و نقل کالا‌های اساسی از بنادر موفق بوده است، اظهار کرد: ۳۰ هزار راننده حرفه‌ای در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعال هستند. 

به گفته وی در بخش ایمنی و ترافیک، سه هزار و ۵۰۰ بازدید از پایانه‌های عمومی و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی صورت گرفته است.

صادقی‌راد در ادامه بیان کرد: ۳۸ مجتمع خدماتی رفاهی در حال بهره‌برداری، ۱۵ مجتمع در حال ساخت و ۲۰ مجتمع در حال استعلام است، همچنین دو مجتمع تا پایان امسال و چهار مجتمع نیز در سال آینده به بهره برداری می‌رسد. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اضافه کرد: در سال جاری ۱۶۵ مورد بازدید از مجتمع‌های بین راهی انجام شده و موارد تخلف نیز به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار کلاه ایمنی بین موتورسواران توزیع شده است، افزود: در سال جاری ۲۰ مدرسه ایمن خواهد شد، علاوه بر این ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس در استان انجام می‌شود. 

صادقی‌راد همچنین مطرح کرد: در هشت ماه ابتدایی سال ۵۱ هزار و ۱۴۶ مورد معاینه فنی انجام و ۴۲ هزار و ۳۹۰ برگه معاینه فنی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ کیلومتر نصب حفاظ و ۱۳ کیلومتر روشنایی در جاده‌ها انجام شده است، افزود: با وجود محدودیت اعتبارات استانی تلاش کرده‌ایم حداقل اقدامات در جاده‌ها انجام شود.

صادقی‌راد با بیان اینکه دو هزار و ۲۸۳ کیلومتر آزادسازی حریم در استان انجام شده است، ادامه داد: همچنین ۲۶ میلیارد تومان برای ایجاد حفاظ و روشنایی گردنه اسدآباد هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه حمل و نقل مسافر به صورت سراسری و در ابتدای امسال اعمال شده است، مطرح کرد: در حال حاضر اتوبوس‌ها با ۸۰ درصد و قطار با ۱۰۰ درصد ظرفیت در حال حمل و نقل مسافر هستند و تهیه بلیت از سوی مسافران در سامانه بررسی و از ورود مسافران مبتلا به کرونا جلوگیری می‌شود.


خبرنگار: فاظمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار