همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، ۳۷ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با ۹۹ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 07 February 2022

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، ۳۷ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با ۹۹ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تابناک همدان، صفر صادقی راد با اعلام این خبر گفت: این طرح ها شامل ۱۶ کیلومتر ایجاد حفاظ میانه جاده، اجرای روکش آسفالت به طول ۶۹ کیلومتر، نصب سامانه روشنایی و تعریض ۲ دهانه پل، ۲ مورد باسکول محور کج، نصب یک دستگاه دوربین ثبت تخلف و بهره برداری از یک مجتمع خدمات رفاهی جاده‌ای در استان همدان می‌شود.

وی با اعلام اینکه در حوزه راهداری، ۵۳۳ نفر نیرو در ۳۴ راهدارخانه استان و با به کارگیری ۳۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در محور‌های استان آماده خدمت رسانی به مردم هستند، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، برای ۱۴۰ کیلومتر از محور‌های استان روکش آسفالت، ۴۳ هزار متر مربع لکه گیری، امضای قرارداد اجرای ۵۰ کیلومتر ایجاد حفاظ میانه جاده، خط کشی به طول یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر، تعریض و ساخت ۳۰ پل و نصب تجهیزات روشنایی برای ۲۲ کیلومتر در ۱۳ تقاطع استان عملیاتی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به خریداری سه دستگاه لودر جدید برای ناوگان راهداری استان گفت: برای اجرای طرح زمستانی، بیش از ۸۰ هزار تن ماسه و نمک در انبار‌های راهداری استان همدان ذخیره شده وحدود ۳۲ ه زار تن ماسه و نمک طی ۲ ماه گذشته به منظور جلوگیری از انسداد و بازگشایی احتمالی راه‌ها، بر سطوح جاده‌های استان پاشیده شده است.

وی تاکید کرد: همه خودرو‌ها تا پایان طرح زمستانی برای تردد در محور‌های استان باید زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی لازم و ضروری را همراه داشته باشند.

صادقی راد از ۱۰۰ شرکت حمل و نقل کالا و ۵۰ شرکت مسافربری در حوزه حمل و نقل استان همدان نام برد و اظهار داشت:  در ۱۰ ماه گذشته نزدیک به ۳۰۰ هزار سفر با جابه‌جایی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار مسافر با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، توسط ناوگان مسافربری استان صورت گرفته است و در همین مدت مشابه یک میلیون تن کالا  از استان همدان جا به جا شده است، که سیمان و مواد اولیه تولید سیمان با حجم ۲ میلیون تن، بیشترین حجم جابه‌جایی را از استان همدان به سایر نقاط کشور را در بر می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه استان همدان ۳۰ هزار راننده حرفه‌ای پایه یک دارد، ادامه داد: در این مدت ۲۷ هزار کامیون برای جا به جایی کالا از استان همدان به بنادر جنوبی کشور اعزام شده که حجم کالا‌هایی همچون فرآوره‌های نفتی، مواد معدنی، کشاورزی و نهاده‌های دامی بیشتر است.


خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار