به گفته سرپرست علوم پزشکی یاسوج درطرح دارویار، تغییر قیمت دارو فقط برای دولت و بیمه‌ها خواهد بود و پرداختی بیماران برای داروهای دارای نسخه افزایش نمی‌یابد.
کد خبر: ۱۰۵۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ 25 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه طرح دارویار، جراحی بزرگ در حوزه بهداشت و درمان است، گفت: هرچند ممکن است این طرح ممکن است نواقص و مشکلاتی داشته باشد ولی به مرور زمان این مشکلات برطرف می شود. 

محمد غلام نژاد با اشاره به کیفیت مطلوب داروهای ایرانی، افزود: دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این طرح هزینه کرد تا هم از تولید داخلی حمایت کند و هم هزینه های پرداخت مردم کاهش یابد. 

وی ادامه داد: نظارت بر این طرح باید گروهی و با همکاری دانشگاه و سازمان‌های بیمه گر باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در صورت مراجعه بیمار با نسخه پزشک، میزان پرداختی او نسبت به قبل تغییری نمی‌کند. در واقع در این طرح، قیمت دارو‌ها افزایش می‌یابد، ولی ساز و کار حمایتی به گونه‌ای طراحی شده که این افزایش قیمت تماما توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود.

رحمت اله افشار با بیان اینکه جلوگیری از قاچاق معکوس دارو تر مهمترین مزایای این طرح است، افزود: با طرح دارو یار قیمت دارو‌ها افزایش پیدا می کند، ولی جای نگرانی نیست زیرا تفاوت قیمت دارو به وسیله بیمه‌ها و یارانه تخصیص یافته دولت پرداخت خواهد شد.

وی ابا بیان اینکه دارو‌های گیاهی، مکمل ها و دارو‌های خارجی افزایش قیمت نداشته اند اضافه کرد: ۱۱۹ قلم از دارو‌های بدون نسخه (OTC) که بیشترین مصرف را دارند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

دکتر افشار با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۴۵ قلم دارو افزایش قیمت داشته است، گفت: مردم هرگونه تخلف در این زمینه را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

مدیر کل بیمه سلامت استان نیز گفت: ناظران بیمه سلامت در سراسر استان فعال هستند و بر عملکرد داروخانه‌ها به لحاظ کیفی و کمی نظارت می شود.

کیان دهراب پور افزود: تعامل دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل بیمه سلامت برای اجرای این طرح مطلوب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار