معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: سه هزار و 200 دستگاه کنتور هوشمند تاکنون روی چاه‌های آب در مناطق مختلف استان نصب شده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲ 24 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، علی مرادی معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه امروز پنجم اردیبهشت‌ماه در جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی استان که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: از سال 1386 تا سال 1401، حدود 5 هزار و 375 چاه غیرمجاز و در سال 1402 نیز 396 چاه غیرمجاز و در مجموع با حجم ذخیر 156.7 میلیون مترمکعب مسدود شده است.

وی اشاره‌ای به وضعیت نصب کنتور هوشمند چاه‌های استان داشت و تصریح کرد: تعداد کنتورهای نصب شده از اول برنامه تا پایان 1401 حدود 2 هزار و 641 دستگاه بوده و سال گذشته نیز با نصب 559 دستگاه مجموع کنتورهای نصب شده چاره‌های استان به 3 هزار و 200 دستگاه رسید.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یادآور شد: سال گذشته طی تفاهم‌نامه‌ای با صنایع پیشرفته رضوی قرار شده که در 2 محدوده شاخص استان به صورت ویژه ماهیدشت کرمانشاه بر روی چاه‌های آب 2 هزار و 400 کنتور نصب شود که برنامه همچنان ادامه دارد.

وی در پایان سخنان خود، گفت: سال گذشته همچنین تفاهمنامه‌ای با بانک کشاورزی در راستای ارائه تسهیلات به کشاورزان که وسع مالی ندارند، منعقد شد.

رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: ان‌شاءالله امسال مجموعه همکاران با توان و برنامه‌ریزی بهتر کارها را در حوزه حفاظت و صیانت از منابع‌آب پیش خواهند برد.

وی ادامه داد: کاستی‌ها و نواقصی وجود دارد که باید همکاران با انگیزه کافی با تقسیم و تشریح وظایف با استفاده از ظرفیت‌های نرم‌فزاری و سخت‌افزاری؛ خلاءها را جبران کنند.

مدیرعامل آب و منطقه‌ای استان کرمانشاه از گشت‌های بازرسی خواست با جدیت براساس برنامه زمان‌بندی در فصول کم‌آبی و پرآبی از تمامی دشت‌ها و منابع آبی تحت نظارت شرکت، بازدیدهای در راستای پرکردن چاه‌های غیرمجاز و مبارزه با حفر چاه‌های غیرمجاز داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار