یک استاد دانشگاه معتقد است: پروژه تله کابین تاق بستان به دلیل حساسیت‌هایی که روی آن وجود دارد به نتیجه نخواهد رسید و بهتر است برای احداث آن روی نقطه‌ای دیگر از استان متمرکز شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲ 24 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر آئیژ عزمی با بیان اینکه تله کابین می تواند یک جاذبه گردشگری مهم برای هر منطقه ای باشد، اظهار کرد: تله کابین قدرت جاذبه زیادی دارد و در هرجایی که احداث شود، گردشگران را از مناطق اطراف و استانهای همجوار به سمت خود جذب می کند. 

وی تصریح کرد: با وجود اینکه تله کابین می تواند به رونق گردشگری یک منطقه کمک کند، اما احداث آن همواره با دو چالش اصلی یعنی موانع میراثی و محیط زیستی همراه است. 

عضو هیات علمی گروه جغرافیا دانشگاه رازی کرمانشاه به حدود دو دهه بلاتکلیفی پروژه تله کابین تاق بستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: معتقدم با توجه به حساسیتی که روی این پروژه وجود دارد و در نقطه‌ای خاص واقع شده، تله کابین تاق بستان به نتیجه نخواهد رسید و باید به فکر احداث آن در نقطه ای دیگر از استان بود. میراث فرهنگی و باستان شناسان روی این پروژه حساسیت دارند و دغدغه ها و نگرانی های آنها در این خصوص به حق است. 

عزمی با بیان اینکه به جای تاق بستان می توان این پروژه را  در نقطه دیگری از استان احداث کرد، گفت: یکی از مناطقی که از نظر شرایط جغرافیایی و طبیعی می تواند مکان مناسبی برای احداث چنین پروژه ای باشد، شهرستان پاوه است. 

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری روی تله کابین در کرمانشاه خوب جواب خواهد داد، یادآور شد: متاسفانه در سالهای گذشته موضوع احداث تله کابین را بسیار پیچیده کرده‌اند و همین مسئله هم باعث شده تا علیرغم گذشت چندین سال هنوز به نتیجه نرسد. 

عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: برای اینکه احداث پروژه تله کابین در کرمانشاه به سرانجام برسد، پیشنهاد می‌دهم یک شرکت مشاوره قوی انتخاب شود و یا با دعوت از دانشگاهیان استان از آنها بخواهند سه تا پنج نقطه را به ترتیب اولویت در سطح شهرستانها برای احداث این پروژه مشخص کنند. 

وی خاطرنشان کرد: شرکت مشاور نیز با در نظر گرفتن تمام شاخص های میراث فرهنگی، محیط زیستی، طبیعی و... به ارزیابی و مکان یابی نقاط مختلف سطح استان می‌پردازد و در نهایت چند نقطه مناسب را به عنوان محل هایی برای احداث تله کابین در اختیار دستگاه های ذیربط قرار می دهد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار