نشست هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان با رویکرد اقتصاد مقامتی برای استفاده از دوران پساتحریم در همدان برگزار شد ولی برخی مدیران انتقادات بسیاری را به جامعه کارشناسی استان وارد کرده و اجازه طرح مباحث به آنها ندادند.
کد خبر: ۱۳۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲ 19 November 2015

نشست هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان با رویکرد اقتصاد مقامتی برای استفاده از دوران پساتحریم در همدان برگزار شد ولی برخی مدیران انتقادات بسیاری را به جامعه کارشناسی استان وارد کرده و اجازه طرح مباحث به آنها ندادند.

به گزارش تسنیم، نشست هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان در بهره جستن از فرصت پساتحریم با رویکرد اقتصاد مقاومتی با حضور معاون وزیر کشور، استاندار همدان، نماینده ولی فقیه در استان همدان، مدیران و کارشناسان ادارات و بانک‌ها برگزار شد.

هدف از برگزاری این نشست بیان دغدغه‌های سرمایه‌گذاری با حضور کارشناسان بود تا بتوان بدنه کارشناسی ادارات و بانک‌ها را بیشتر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی همراه کرد.

براساس برنامه‌ای که برای این نشست در نظر گرفته شده بود 9 نفر در این همایش به ایراد سخنرانی پرداخته و انتقادات تندی را به بدنه کارشناسی همدان وارد کردند ولی نکته جالب این بود در این بین زمانی برای ارائه نظرات کارشناسان در نظر گرفته نشده بود.

هدف اصلی این نشست که هم‌اندیشی بین مدیران و کارشناسان ادارات برای تسهیل امور سرمایه‌گذاری بود مورد غفلت واقع شد و تنها سخنرانی‌هایی شکل گرفت که مدیران بدنه کارشناسی را زیر سوال برده و تمامی مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری را بر گردن سرمایه‌گذاری انداختند.

در این همایش تعدادی از مدیران به ارائه گزارش عملکرد پرداخته و راهکارهایی برای بهبود نگاه کارشناسان ادارات و بانک‌ها به حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ارائه ندادند.

در این جلسه استاندار همدان و از ابتدا کارشناسان ادارات و بانک‌ها را به باد انتقاد بسته و گلایه‌های تندی به این بخش داشت.

نیک بخت استاندار همدان معتقد است که سرمایه‌گذاران ذهنیت منفی نسبت به همدان داشته که این امر به خاطر عملکرد نامناسب کارشناسان ادارات و دستگاه‌های اجرایی بوده است.

استاندار همدان بسیار تاکید داشت که دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات اقدامی در جهت ایجاد مانع برابر سرمایه‌گذاری نداشته و اگر کارشناسان این موضوع را اعلام می‌کنند باید مصادیق آن را نیز بیان کنند.

نیک بخت در واکنش به صبحت یکی از کارشناسان بانک‌ها گفت: در نه گفتن فسیل شدیم، اجازه نمی‌دهم کارشناس بانک یا اداره‌ای بدون جهت و سبب فقط بابت تنگ بودن چشم بخواهد از سرمایه‌گذاری سالم جلوگیری کند.

انتقادات استاندار همدان از کارشناسان زمانی که آنها فرصت دفاع از خود نداشتند بسیار تند بود که می‌تواند تاثیری معکوس در روند همراهی و همکاری بدنه میانی دستگاه‌های کارشناسی با سرمایه‌گذاران داشته باشد.

استان همدان در گذشته مشکلات بسیاری در زمینه همکاری و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران داشته و بسیاری از مدیران به دنبال این هستند که این وضعیت را تغییر دهند تا میل به سرمایه‌گذاری در همدان افزایش یابد.

اما می‌توان گفت که این نشست همچون برخی همایش‌ها و سمینارها برای رفع تکلیف برگزار شده و متاسفانه مسائلی که باید به صورت کارگاهی برای کارشناسان مطرح می‌شد در زبان تند از سوی مدیران دستگاهی و استاندار همدان بیان شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان در این جلسه گفت: نظام بانکی کشور یکی از پرچالش‌ترین بخش‌های اقتصادی بوده که به علت نقش کلیدی خود در نظام پولی و مالی کشور، فشارهای زیادی را از داخل و خارج تحمل کرده است.

محمد طوماسی با اشاره به اینکه نظام بانکی در سخت‌ترین شرایط و بحران‌های اقتصادی توانسته نقش‌آفرین باشد، گفت: مهندسی مجدد عملیات بانکی با تاکید بر بانکداری اسلامی، تدوین و اجرای برنامه‌های جامع آموزشی بانکداری و برنامه‌ریزی‌ به منظور ایجاد استقرار نظام ارزیابی عملکرد از وظایف سبکه بانکی در دوران پساتحریم است.

وی بهره‌گیری از مشاوره فقهی علما بالاخص در مجموعه سازمانی، برنامه‌ریزی برای نهادینه کردن فرهنگ بانکداری اسلامی در سطح درون سازمان مجموعه کارکنان و برون سازمان مخاطبان بانک و انطباق و هماهنگی سیاست‌های کلان و تخصیص منابع با اهداف و مقاصد بانکداری از دیگر وظایف شبکه بانکی در دوران پساتحریم است.

طوماسی بیان کرد: دوران پساتحریم با کاهش بار تحریم‌های بین‌المللی و ظهور فرصت‌های نوین برای بدنه اقتصادی کشور همراه خواهد بود، هر چند نظرات کارشناسی در خصوص ابعاد فضای تجاری-اقتصادی ایران در دوره پساتحریم متفاوت است.

به گزارش تسنیم؛ در این همایش معاون اقتصادی وزیر کشور به نمایندگی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام از استاندار همدان به واسطه اقدامات مطلوب در حوزه اقتصاد تقدیر کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار