تابناک: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان لنجان گفت: تقویت بنیه امدادی و افزایش آگاهی دانش‌آموزان امری ضروری است چرا که جوانان و نوجوانان باید در برابر حوادث و بلایای طبیعی از آمادگی کامل برخوردار باشند.
کد خبر: ۳۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 14 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، علی اسکندری صبح امروز در نشست با دانش‌آموزان دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا، افزایش آگاهی در نوجوانان و جوانان را ضروری دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان جزو گروه‌های آسیب‌پذیر در هنگام حوادث و سوانح هستند بنابراین آموزش‌های ساده در زمینه آشنایی و آمادگی در برابر حوادث و بلایای طبیعی و کاهش آسیب‌ها باید در مدارس شهرستان نهادینه شود.

وی هدف از اجرای طرح دادرس را آشنایی دانش‌آموزان با اقدامات اولیه در برخورد با مصدوم دانست و افزود: جمعیت هلال‌احمر شهرستان لنجان در راستای طرح دادرس در مدارس منتخب اقدام به آموزش کمک‌های اولیه به دانش‌آموزان کرده تا در راستای ترویج فرهنگ خود امدادی و دیگر امدادی به هدف نهایی و عالی خود دست پیدا کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان لنجان تقویت بنیه امدادی و افزایش آموزش‌های امدادی برای دانش‌آموزان را ضروری دانست و تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر شهرستان لنجان با آموزش‌ صحیح کمک‌های اولیه همچون پانسمان، بانداژ، آتل‌بندی، پناه‌گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، تریاژ، حمل مصدوم، احیای قلبی ریوی، چادرزنی و اطفاء حریق آمادگی دانش‌آموزان را برای روز‌های سخت فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: از نتایج خوب طرح دادرس شناسایی دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد به جمعیت هلال‌احمر شهرستان لنجان است و ما می‌توانیم زمینه ورود این افراد را به عرصه امدادگری فراهم کنیم.

اسکندری یادآور شد: جمعیت هلال‌احمر به عنوان یک جمعیت امدادرسان در راستای اهداف خداپسندانه و انسان‌دوستانه اقدام به جمع‌‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال اقلام ضروری جهت مردم نیازمند به این کمک‌های انسانی می‌کند و امیدواریم شما دانش‌آموزان با فراگیری آموزش‌ها در کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر در راستای تسکین آلام بشری به همنوعان خود کمک شایانی داشته باشید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :