برگ زرین دیگری برای آن ها که اصفهان را برخوردار می دانند!
تابناک اصفهان: در حال حاضر شاخص تخت بیمارستانی کشور 1.6 و در اصفهان 1.2به ازای هر هزار نفر است که از این نظر، اصفهان یکی از مناطق محروم کشور به حساب می آید.
کد خبر: ۲۷۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲ 14 August 2016
تابناک اصفهان - تحریریه: "در حال حاضر شاخص تخت بیمارستانی کشور 1.6 و در اصفهان 1.2به ازای هر هزار نفر است که از این نظر، اصفهان یکی از مناطق محروم کشور به حساب می آید." این بخشی از سخنان، سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کابینه حسن روحانی در حاشیه حضور در اصفهان است.
استانی که حالا چند سالی است با تحمیل یک برچسب نابودکننده به نام "استان برخوردار" در آستانه مشکلات جدی و ساختاری است.

قاضی زاده هاشمی در بخشی از سخنانش تاکید کرد: باید با همت مسئولان و کمک دولت و با تسهیل ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت، تعداد تخت های بیمارستانی این استان را افزایش داد.

وی در این باره افزود: تلاش داریم تا در تمام استان های کشور عملیات ساخت بیمارستان های بیش از 500 تختخوابی را آغاز کنیم و در استان اصفهان نیز دو بیمارستان با ظرفیت یکهزار تختخواب راه اندازی می شود و علاوه بر آن، بخش خصوصی نیز به حوزه سلامت وارد خواهد شد.

این صحبت ها در حالی است که با وجود برخوردار جلوه دادن اصفهان در چند سال اخیر، از تخصیص اعتبارات مختلف ملی و استانی جلوگیری شده و ضمن ایجاد بیکاری، افزایش رکود و کاهش حد میزان اشتغال در استان، مشکلات در حد نیازهای اولیه مردم همچون بیمارستان ها کاهش یافته و فصل جدیدی از مصائب را برای آینده استان باز کرده است.

شاید باید تاکید کرد، گره این موضوع نیز همانند سایر مشکلات اصفهان، که ریشه در نگاه برخورداری به نصف جهان دارد، جز با مطالبه گری مسئولان و نمایندگان اصفهان در سطوح عالی کشور همچون وزارتخانه ها و نهادهای مختلف باز نمی شود و به نوعی چشم مردم نصف جهان به دست نمایندگانشان در سطح کشور است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار