تابناک: آیت الله شیخ جعفر سبحانی از مراجع تقلید در تقریظ بر کتاب 850نکته در سبک زندگی قرآنی برای خانواده ها، نوشت: الگوپذیری جوانان از قهرمان نماهای غرب بلایی است که دامنگیر جامعه شده است.
کد خبر: ۳۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 14 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی کاشان، این مرجع تقلید در تقریظ خود برای کتاب حجت الاسلام حسن صنعتکار افزود: روح تقلید و پیروی از دیگران در همه انسان ها بالاخص جوانان امری طبیعی و فطری است.

آیت الله سبحانی اضافه کرد: دگرگونی در زندگی جامعه در قلمروهای مختلف، زاییده تقلید و پیروی از اسوه و الگوهایی است که از طریق رسانه ها ارائه می شوند، البته روح تقلید یکی از نعمت های الهی است و اگر کودک چنین روحی را نداشت هرگز گام به پیش نمی نهاد و زبان به سخن باز نمی کرد، در پرتو این نهاد است که او از پدر و مادر به عنوان اسوه همه چیز را فرا می گیرد.

وی در این نوشته آورده است: مهم این است که چه کسی برای ما اسوه و الگو باشد، قرآن کریم پیامبر الهی را به عنوان اسوه معرفی می کند: «لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه»، پس از پیامبر گرامی، جانشینان معصوم او نیز اسوه و الگو در زندگی هستند چه بهتر ما رشته زندگی را به دست انسان های معصوم بسپاریم که در رهگذر زندگی از خطا و اشتباه مصوم می باشند.

این مرجع تقلید در ادامه تقریظ خود به کتاب مذکور نوشت: یکی از بلاهایی که دامنگیر جامعه ما بالاخص جامعه جوان ما شده است الگوپذیری آنان از قهرمان نماهای غرب است، چیزی نمی گذرد فرم زندگی از لحاظ آرایش و پوشاک و حتی شیوه سخن گفتن تحت تأثیر این نوع افراد قرار می گیرد، در حالی که بسیاری از شیوه های زندگی آنان با فرهنگ ما که قرآنی و اسلامی است سازگار نیست؛ سبک زندگی را باید از قرآن و پیامبر معصوم و جانشینان پاک او آموخت.

وی در بخش پایانی این تقریظ با تقدیر از تلاش حجت الاسلام حسن صنعتکارفر در تدوین کتاب 850 نکته در سبک زندگی قرآنی برای خانواده ها نوشته است: نویسنده این کتاب به خوبی توانسته سبک زندگی را در قلمروهای مختلف از کتاب و سنت استخراج کرده و به زبان روز، آن را عرضه کند.

آیت الله سبحانی در ادامه افزوده است: این نگارش را به مولف محترم که معلم تلاشگر و دلسوز جامعه ما می باشد تبریک گفته موفقیت روزافزون ایشان را از خداوند متعال خواهانیم.

کتاب 850 نکته در سبک زندگی قرآنی برای خانواده ها اثر تالیفی حجت الاسلام حسن صنعتکارفر کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان به زودی توسط انتشارات قانوان مدار چاپ و روانه بازار کتاب خواهد شد.

کتاب های اخلاق در بازار و شیطان شناسی، دو اثر تألیفی دیگر حجت الاسلام صنعتکارفر است که پیش از این با تقریظ آیت الله شیخ جعفر سبحانی در چند نوبت چاپ و منتشر شده است.

تقریظ نویسی از سنت هایی است که نویسندگان کتاب های خود را در اختیار علما قرار می دادند تا کسب اعتبار کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :