سردار معروفی؛ فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان
فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: راه مصونیت کشور از آسیب ها؛ ترویج فرهنگ و گفتمان شهادت در جامعه است.
کد خبر: ۳۹۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۱ 12 March 2017
شهدای بمپور مایه افتخار لشکر ثارالله هستند/ برگزاری اولین یادواره شهدای شهرستان نیکشهر 
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سردار حسین معروفی در نخستین یادواره 35 شهید بخش بمپور شهرستان ایرانشهر که با حضور پرشور مردم و مسئولین برگزار شد اظهار کرد: شهدا به سان ستاره هایی هستند که بعد از گذشت سال ها از پیروزی انقلاباسلامی، هنوز هم راه را برای ما مشخص می کنند.

وی افزود: سرافرازی امروز ایران ثمره خون مجاهدانی است که با اخلاص و توکل دست رد بر سینه دشمن زدند و با اراده از آرمان های خداجویانه خود حفاظت کردند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان مسیر شهدا را همراستا با مسیر پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت علیهمالسلام، ولایت فقیه و رهبری عنوان کرد و بیان داشت: هدف از برپایی مجالسی که یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می دارد این است نسل های حال و آینده با حقیقت های دفاع مقدس آشنا شده و در مقابله با انواع دسیسه های ستیزجویانه در فضای مجازی و واقعی مقابله نمایند.

سردار معروفی شهدای بمپور را مایه افتخار لشکر ثارالله معرفی کرد و افزود: امروز جمعیت 35 نفری شهدای شیعه و سنی بخش بمپور مدال های افتخار کشور هستند که دلیرمردانی از جمله سردار شهید ولی فتح مرادی و سردار شهید یاسر بهشتی از این خطه اند که با گذشت از خانواده و دلبستگی ها با جان و آبرو در راه خدا جهاد کردند.

وی بیان داشت: شهدا جان خود را در پشت سیم خاردارهای دشمن برای عزت امروز ایران نثار کردند تا مبادا ما در برابر موانع دنیوی و مادی گرفتار شویم.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با یادآوری این نکته که شهدا ره صد ساله را یک شبه طی نمودند ادامه داد: هر کجا که ایران اسلامی با هوشیاری ملت هوشمند خود مقاومت کرد؛ دشمن مجبور به عقب نشینی شد که این امتیاز برگرفته از همان رشادت ها و حماسه آفرینی هایی است که دلیر مردان کشورمان با صلابت در جنگ تحمیلی به ابرقدرت ها اثبات کردند.

وی توکل بر خدا، اعتقاد قلبی به اسلام، عشق به سیره پیامبر و اهل بیت و اصل ولایت فقیه، حضور در صحنه ملت هوشمند ایران و عقبه تاریخی کشور را پنج مولفه استقامت و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا عنوان کرد و افزود: از آنجا که این انقلاب را به سختی به دست آورده ایم عاقلانه است که در حفظ و حراست آن همه احساس مسئولیت نموده که به حمدالله تا به امروز در این مسیر موفق بوده ایم .

همچنین سردار معروفی با حضور در اولین یادواره شهدای شهرستان نیکشهر حضور یافت و بیان داشت: شهرستان نیکشهر با داشتن شهدای والا مقام از ابتدای انقلاب تا کنون نقش عمده ای را در به ثمر رسیدن درخت تنومند انقلاب به عهده داشته است .

معروفی در حاشیه این یادواره با بیان رشادت های شهدا و رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی گفت : این انقلاب ثمره خون هزاران شهید و رزمنده و جانباز است که به فرمان رهبری لبیک گفته و در میادین جبهه حضور پیدا کردند .

وی ادامه داد : شهرستان نیکشهر به عنوان یکی از ولایی ترین شهرهای کشور می باشد که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و نقش رزمندگان و شهدای این شهر در جبهه نقشی ارزشی و جهادگونه بوده است .

فرمانده سپاه سلمان اظهار داشت: حضور شهدای والا مقام در این شهر و افتخار میزبانی از سه شهید گمانم دیگر در آستانه سال نو و میزبانی به حق و شایسته مردم این شهر برگ زرینی از این انقلاب را رقم زده است .

سردار معروفی در ادامه با گرامی نگاه داشتن یاد دو شهید سبیل اخلاقی و سیدمحمد فولادی تاکید کرد: بر ما واجب است امروز با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا و دیدار با خانواده های آنان و توجه به عظمت مقام شهیدان یاد آنها را گرامی و با اندیشیدن به توصیه های شهدا و معرفی آن ها به آیندگان در مسیر آنها قدم بر داریم .

گفتنی است در این مراسم با حضور فرمانده سپاه سلمان، علما، ریش سفیدان، معتمدین و مسئولین از خانواده های شهدای این شهرستان تجلیل به عمل آمد .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار