مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 22 هزار و 830 نفر از مردم استان از 25 اسفند تاکنون به پویش «نه به تصادف جاده ای» پیوستند.
کد خبر: ۴۰۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴ 04 April 2017
رسول راشکی گفت راه اندازی پویش نه به تصادفات جاده ای در بین عموم مردم می تواند آثار بسیار خوبی را در کاهش حوادث رانندگی به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به طرح نوروزی هلال احمر گفت: همزمان با طرح نوروزی 60 پایگاه ثابت و سیار شامل 37 پایگاه جاده ای، 17 پایگاه ستادی، پنج پایگاه ساحلی و یک پایگاه کوهستان امداد و نجات در جاده ها و نقاط حادثه خیز استان مستقر شده اند.
وی تصریح کرد: اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی در جاده های ارتباطی استان تا 15 فروردین امسال ادامه دارد.
وی افزود: در مدت اجرای این طرح 31 مکان برای اسکان اضطراری مسافران و همچنین یک فروند بالگرد، 28 دستگاه آمبولانس، 18 دستگاه وانت، 16 دستگاه سواری، 13 دستگاه خودروی نجات تخصصی برای امداد رسانی به مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و 212 نفر امدادگر ماهر این جمعیت نیز روزانه به گردشگران و مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند.
وی بیان کرد: ارائه کمک های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رها سازی مصدوم و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیروهای هلال احمر در اجرای این طرح است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای امدادی این نهاد از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی تا 13 فروردین به هفت هزار و 717 آسیب دیده ناشی از حوادث جاده ای، سیل، آبگرفتگی و غیره خدمات رسانی کردند.
راشکی اظهار داشت: همچنین 2 هزار و 311 نفر توسط نیروهای امدادی در سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند.
وی رها سازی 19 خودرو، بهره مندی 17 هزار و 217نفر از ایستگاههای سلامت، 19 هزار و 179 نفر در فضای دوستدار کودک، 33 هزار و 144 نفر در خیمه های نماز، توزیع 61 هزار و 365 نقشه و 128هزار و 899 بروشور را از دیگر خدمات این نهاد در این مدت ذکر کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان های زابل، زاهدان، ایرانشهر، چابهار و کنارک همه ساله در تعطیلات نوروزی پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران هستند.
گستردگی محورهای ارتباطی این استان و فاصله زیاد شهرها از یکدیگر ایجاب می کند که نهادهای خدماتی و امدادی برای کمک رسانی احتمالی به مسافران و گردشگران در محورهای مختلف مستقر شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار