رئیس شورای سیاستگذری ائمه جمعه استان فارس گفت:ارتزاق ائمه جمعه از طریق مردم هست و ماهانه حقوق ۲۰۰ هزار تومان به عنوان هدیه می گیرند البته برخی از آنها مشغول به کارهای دیگری نظیر تدریس در حوزه ودانشگاه هستند این در حالیست که ائمه جمعه از دولت یک ریال دریافت نمی کنند.
کد خبر: ۶۳۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 25 July 2018

تابناک فارس به نقل از مهر:حجت الاسلام حسین ملک مکان ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز اولین اقامه نماز جمعه در تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: طبق روال سنوات گذشته یکسری برنامه هایی داریم که در کل کشور، استان و معمولا در شهرهای مختلف بر اساس ظرفیت هایی که وجود دارد اجرا می شود.

وی افزود: جمعه دقیقا مقارن با ۵ مرداد است و مصادف با روز جمعه، قطعا بخشی از خطبه های نماز ائمه جمعه به اهمیت نماز جمعه برکات، آثار و اثرگذاری نماز جمعه در مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی اختصاص دارد.

وی که در شیراز سخنران پیش از خطبه ها در روز جمعه ۵ مرداد جاری است، در ادامه با اشاره به ۸ مرداد سالروز رحلت آیت الله مشکینی از ایشان به عنوان یک امام جمعه انقلابی، معنوی و ولایی یاد کرد و افزود: بدین مناسبت هم ضمن یادکردی از ایشان، از ائمه جمعه فقید که در استان و شیراز از جمله آیت الله دستغیب، آیت الله حائری شیرازی و آیت الله ایمانی یاد خواهد شد.

حجت الاسلام ملک مکان از برنامه های دیگر نام برد و افزود: فضاسازی محیطی با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و رسانه های محلی، که با همکاری رسانه ها صورت می گیرد از جمله برنامه های ماست؛ ضمن اینکه تقدیر خواهیم کرد از جوانان و پیشکسوتانی که در عرصه نماز جمعه به خصوص ستادهای نماز جمعه فعالیت دارند.

رئیس شورای سیاستگذری ائمه جمعه استان فارس اعلام کرد: ما بیش از ۲ هزار عضو افتخاری داریم که در ستادهای نماز جمعه همکاری می کنند در بین اینان جوانان و نوجوانانی هستند که بسیار فعال و خوشفکر و پویا هستند که از آنان تقدیر خواهد شد.

وی در عین حال افزود: از ائمه جمعه موقت که گاهی در غیاب ائمه جمعه فعالیت دارند تقدیر خواهد شد و همچنین ائمه گذشته در قید حیات هستند هم معرفی می شوند؛ شهدای محراب، شهدای ستاد نماز جمعه در برخی از شهرها افرادی بودند که در ابتدای انقلاب از بنیانگذاران نماز جمعه بودند از آنها یاد و از طریق ائمه جعه سرکشی خواهد شد.

ملک مکان با بیان اینکه فراخوان دریافت نظرات و پیشنهادات از نخبگان، عموم مردم و گروه های مختلف داریم، عنوان کرد: با توجه به تغییراتی که در مدیریت تشکیلات ما به وجود آمده است اعضای شورای سیاستگذاری تعیین شدند و تغییرو تحولاتی در مدیریت تشکیلات انجام شده و در حکمی که رهبری به ریاست تشکیلات دادند تصریح کرده بودند بیشتر به کیفیت بخشی و ارتقای کیفیت نمازهای جمعه پرداخته شود، لذا در این زمینه از عموم نخبگان و صاحب نظران تقاضا می کنیم که نظرات و پیشنهادات خود را به ما و ائمه جمعه ارائه دهند؛ به هر شکلی که می توانند به ما این نظرات را منتقل کنند تا بتوانیم در برهه، فرصت و مدیریت جدید کیفیت نماز جمعه را بالا برده و حضور حداکثری داشته باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: حجت الاسلام حاج علی اکبری در همین مدت کوتاهی که مسئولیت را به عهده گرفتند اقدامات بسیار خوب و اساسی شروع کردند در حال تدوین یک برنامه راهبردی سه ساله که تا سال ۱۴۰۰ کارهای پشیرو و برنامه ایی که باید برای نماز جمعه انجام شود تدوین می کنند که به زودی به ائمه جمعه و استان ها ابلاغ می شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس در پایان تصریح کرد: ارتزاق ائمه جمعه از طریق مردم هست و ماهانه حقوق ۲۰۰ هزار تومان به عنوان هدیه می گیرند البته برخی از آنها مشغول به کارهای دیگری نظیر تدریس در حوزه ودانشگاه هستند این در حالیست که ائمه جمعه از دولت یک ریال دریافت نمی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار