بنا بر اعلام این مقام مسؤول، شهر فراشبند فارس با فرسودگی نزدیک به نیمی از کل شهر، بیشترین سطح شهری فرسوده را در استان داراست.
کد خبر: ۷۱۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 26 February 2019

تابناک فارس به نقل از ریواس جنوب: امیرحسین جمشیدی در همایش شهر دوستدار کودک و بازآفرینی شهری که امروز سه‌شنبه ۷ اسفندماه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: در ماه‌های اخیر و همزمان با شکل‌گیری ستاد بازآفرینی، روند طرح‌های بهسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شیراز توسط شهرداری و اداره‌کل راه و شهرسازی با سرعت خوبی در حال پیش‌روی است.

همچنین بنا بر اعلام این مقام مسؤول، شهر فراشبند فارس با فرسودگی نزدیک به نیمی از کل شهر، بیشترین سطح شهری فرسوده را در استان داراست.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در ادامه موضوع بازآفرینی شهری را طرحی همه‌جانبه توصیف کرد که بدون تدوین طرح‌های علمی و کارشناسی پایه‌ای، محقق نخواهد شد.

جمشیدی در عین حال به برخی موازی‌کاری‌ها و ناهماهنگی‌های داخلی اشاره و تصریح کرد: از سویی دیگر برخی از شهرها در این زمینه تعدد طرح دارند؛ یک طرح تفصیلی، یک طرح جامع، یک طرح بازآفرینی بافت فرسوده و در مواردی هم یک طرح موضعی که بعضاً این طرح‌ها حتی با هم در تعارض و تناقض آشکار قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در پایان نسبت به برخی ساخت و سازهای غیرمجاز و احتمال بازتولید بافت‌های ناکارآمد برای نسل بعدی شهر شیراز هشدار داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های مدیریت شهری ما نباید به گونه‌ای باشد که عملاً زمینه‌ساز شکل‌گیری بافت‌های ناکارآمد جدید شویم به گونه‌ای که ۵۰ سال آینده شهردار وقت بیاید و با بافت‌ها فرسوده‌ی امروز ما درگیر شود.

 در این همایش که صبح امروز سه‌شنبه ۷ اسفندماه برگزار شد، هوشنگ عشایری معاون سابق وزیر راه و مدیرعامل شرکت عمران و بازسازی کشور، علی خرمی رئیس شورای اسلامی استان فارس، صالح مشتاقی لار مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های فارس، امیرحسین جمشیدی مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس، لیلا دودمان عضو شورای اسلامی شهر شیراز و آرش فرج‌زاده معاون فنی شهرداری شیراز دیدگاه‌های خود را در دو حوزه‌ی «شهر دوستدار کودک» و «بازآفرینی شهری»، بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار