کد خبر: ۸۴۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 24 April 2020

مطالعات جدید نشان می‌دهند بیش از ۸۰ درصد افرادی که به ویروس COVID-19 مبتلا هستند، علائمی ندارند یا علائم بسیار ملایمی را نشان می‌دهند.

به‌نظر می‌رسد بچه‌ها و افراد جوان و سالم احتمال بیش‌تری دارد که بدون علامت باشند. اما برای محاسبه نسبت واقعی افرادی که علائم بیماری شدید ندارند، گرفتن تست کورونا باید در کل جمعیت گسترش یابد، و این هنوز عملی نیست.

پس از آلوده‌شدن فرد به ویروس، ممکن است ۱۴ روز طول بکشد تا علائم ظاهر شود که به‌عنوان دوره incubation یا کمون شناخته می‌شود. مسیر بیماری از نقطه آلوده‌شدن به عفونت می‌تواند بسیار متفاوت باشد. سیستم ایمنی بدن نقش تعیین‌کننده دارد.

پاسخ ایمنی قوی در طی دوره کمون می‌تواند از بروز عفونت جلوگیری کند، مقدار واقعی ویروس را در بدن کاهش داده و از ورود آن به ریه‌ها جلوگیری کند.

با ادامه نبرد بین ویروس و پاسخ‌های ایمنی، لایه پوششی آلوده‌شده مجاری هوایی مقادیر زیادی مایعات تولید می‌کنند که کیسه‌های هوا را پر و فضای کمتری برای انتقال اکسیژن به جریان خون و دفع دی‌اکسید کربن باقی می‌گذارد.

در برخی از افراد، پاسخ ایمنی بیش از حد یا طولانی است و باعث می‌شود حالتی به‌نام «طوفان سایتوکاین» رخ دهد. سایتوکاین‌ها گروهی از پروتئین‌ها هستند که سیگنال‌هایی را به سلول‌های سیستم ایمنی بدن ارسال و به هدایت پاسخ کمک می‌کنند.

افراد سالخورده و مبتلایان به اختلالات مزمن ریه احتمال بیش‌تری دارد که به ARDS مبتلا شوند و بنابراین آمار مرگ و میر در آنها بالاتر است. در حال حاضر تصور می‌شود كه این گروه از افراد دارای گیرنده‌های ACE2 كم‌تری در ریه‌های خود نیز باشند.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار