سعید فرجی با بیان اینکه در حال حاضر تقریبا ۹۰۰ هزار نفر در استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که بیش از نیمی از جمعیت استان را شامل می‌شود گفت: در جا‌هایی که بافت روستایی وجود دارد و در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، درصد بیمه‌شدگان سازمان بالاتر است.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 24 August 2020
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به مدیریت هزینه‌های بیمه سلامت گفت: سال ۹۷ برای نخستین بار ۸.۵ درصد هزینه‌های بیمه سلامت کاهش یافت.

به گزارش فارس، فرجی در مراسم افتتاح ساختمان بیمه سلامت همزمان با آغاز هفته دولت اظهار کرد: اواخر سال ۹۴ این پروژه آغاز شد، اما به دلیل برخی از مشکلات ساختاری با تاخیر پیش رفت که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه این ساختمان در ۳ هزار و ۳۰۰ متر بنا با ۱۸۰ میلیارد ریال احداث شده است گفت: ساختمان در ۱۱ طبقه در مساحت ۴۰۰ متر مربع ساخته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان عنوان کرد: ساختمان جدید شرایط خوبی دارد و فضای آن نسبت به قبل دو برابر شده که امیدواریم با جانمایی بهتر شرایط خوبی در ارائه خدمات به مردم داشته باشیم.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات سازمان بیمه سلامتی پرداخت و اظهار کرد: این سازمانی بخش عمده‌ای از خدماتی که ارائه می‌دهد رایگان است و می‌توان گفت عمده بیمه‌شدگان رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

فرجی با اشاره به اینکه در استان همدان از جمعیت یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفر، قریب به یک میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند خاطرنشان کرد: البته با رفع همپوشانی طی دو سال اخیر و اجرای قانون آزمون وسع به منظور بهره‌مندی از خدمات رایگان توسط نیازمندان، بخشی از بیمه‌شدگان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تقریبا ۹۰۰ هزار نفر در استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که بیش از نیمی از جمعیت استان را شامل می‌شود گفت: در جا‌هایی که بافت روستایی وجود دارد و در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، درصد بیمه‌شدگان سازمان بالاتر است.

 مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت شهرستان نهاوند، کبودراهنگ و رزن زیر پوشش بیمه سلامت هستند افزود: همدان به دلیل بافت شهری و وضعیت مناسب رفاهی جمعیت کمتری را زیرپوشش بیمه سلامت دارد.

فرجی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت خدمات درمانی را از مراکز خدمت خریداری می‌کند تصریح کرد: بالغ بر ۷۳۰ مرکز و موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ پزشک عمومی و متخصص و فوق تخصص با ما قرارداد دارند گفت: بیش از ۱۸۰ داروخانه و ۵۶ آزمایشگاه با ما همکاری دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه ۲۰ بیمارستان در استان وجود دارد که ۱۹ مورد از آن‌ها طرف قرارداد با ما هستند که مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی را شامل می‌شود افزود: بخشی از خدمات ما به عنوان خدمات سطح یک روستایی ارائه می‌شود که در این راستا ۱۳۸ مرکز جامع خدمات روستایی در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه هزینه نگهداشت سلامت مردم به صورت پیک به تیم سلامت مستقر در روستا پرداخت می‌شود که قطعاً این موضوع به کاهش روند مهاجرت کمک خواهد کرد تاکید کرد: هرچند متاسفانه با وجود این اقدامات مهاجرت رخ داده است.

فرجی با بیان اینکه جمعیت روستایی زیر پوشش بیمه سلامت که بیش از ۶۵۰ هزار نفر در سال ۹۸ بودند به ۵۶۰ هزار نفر طی امسال رسیده است گفت: خوشبختانه در دوران مدیریت مهندس موهبتی؛ اقدامات اساسی و موثر در مدیریت هزینه‌های بیمه سلامت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی موجود این است که هزینه‌های ما گران تمام می‌شود، چون مدیریتی صورت نمی‌گیرد افزود: برای نخستین بار سال ۹۷، ۸.۵ درصد نسبت به سال‌های قبل هزینه‌ها کاهش یافت که جزو استان‌هایی بودیم که در این زمینه خوب عمل کردیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خاطرنشان کرد: هدف این است با ارائه خدمات جامع و کامل به بیمه‌شده بتوانیم منابع هزینه شده را نیز در راستای خدمت‌رسانی بهتر به کار گیریم.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات مراکز درمانی گفت: طی سه سال گذشته باوجود اینکه شرایط کشور مطلوب نبوده، اما بیمه سلامت توانسته بهترین شرایط را از لحاظ پرداختی داشته باشد.

فرجی با بیان اینکه مطالبات مراکز درمانی استان در سال ۹۸ تسویه شده است افزود: تمام مطالبات بخش خصوصی پرداخت شده و تنها اسفندماه باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه مطالبات تمام مراکز درمانی در سال جاری تا خردادماه پرداخت شده است گفت: مطالبات تیرماه داروخانه‌ها نیز آماده پرداخت است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان الکترونیکی کردن خدمات را تحول اساسی در مدیریت هزینه و سامان دادن به خدمات پزشکی دانست و گفت: امیدواریم با کمک دستگاه‌های مختلف و استانداری و نمایندگان این طرح را که از اساسی‌ترین طرح‌های کشور است، اجرایی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار